Помпа Bosch на astra f x17dtl има три проводника?
opel1924 19 май 2008 - 11:37
Здравейте колеги!
Някой може ли да ми обясни за какво са трите проводника на ГНП на x17dtl на астра ф. Поначало си мислех, че този двигател е без електроника и би трябвало една жица за клапана на входящото гориво да му стига?
Благодаря предварително!
Някой може ли да ми обясни за какво са трите проводника на ГНП на x17dtl на астра ф. Поначало си мислех, че този двигател е без електроника и би трябвало една жица за клапана на входящото гориво да му стига?
Благодаря предварително!
Ваклин Христов 19 май 2008 - 12:13
Клапанът е с вградена електроника, която се управлява от имобилайзера. Може да се замени с обикновен.
opel1924 19 май 2008 - 15:41
Ваклин Христов, на May 19 2008, 01:13 PM, каза:
Клапанът е с вградена електроника, която се управлява от имобилайзера. Може да се замени с обикновен.
Напълно съм съгласен с теб колега, но на колата няма имобилайзер, паля си я нормално само с ключ. Ако това е електроника на имобилайзера, следва, че по единия проводник трябва имобилайзера да вкара някакъв код в помпата при палене, а аз както казах си паля нормално с ключа. Благодаря!
Ваклин Христов 19 май 2008 - 16:20
Как изглежда според теб имобилайзера?
Пишете ме аут от темата, че сега ще настане една полемика...
Пишете ме аут от темата, че сега ще настане една полемика...
opel1924 19 май 2008 - 16:32
Ваклин Христов, на May 19 2008, 05:20 PM, каза:
Как изглежда според теб имобилайзера?
Пишете ме аут от темата, че сега ще настане една полемика...
Пишете ме аут от темата, че сега ще настане една полемика...
Все пак мисля, че имобилайзера е свързан с допълнителна манипулация при палене, не само със завъртане на ключа...Все пак да разбирам, че магнитния вентил на ГНП е един!
БатГоико 19 май 2008 - 22:16
На имобилайзера много хора му викат "чип", и част от него обикновено се намира в ключа...Но това е една друга тема
petrovpi 19 май 2008 - 22:48
opel1924 20 май 2008 - 15:02
Да , така е колеги за имобилайзерите, но все пак искам да знам , дали ГНП -то BOSCH на x17dtl на Astra F е с един магнет вентил с който се пали и гаси мотора и няма други електронно управляеми процеси?
Благодаря ви!
Благодаря ви!
Ваклин Христов 20 май 2008 - 21:09
X17DTL на Astra F има само вакуумно управляеми процеси. Единствената електроника по отношение на помпата е тази на имобилайзера.
opel1924 21 май 2008 - 11:24
Ваклин Христов, на May 20 2008, 10:09 PM, каза:
X17DTL на Astra F има само вакуумно управляеми процеси. Единствената електроника по отношение на помпата е тази на имобилайзера.
Благодаря колега за информацията! Тъй като гледам, в ГНП -то влиза един вакуум, който вероятно се превключва там и управлява ЕГР клапана.
opel1924 21 май 2008 - 15:13
Ваклин Христов, на May 21 2008, 03:24 PM, каза:
Да. Може да го махнеш. Само затапи тръбата.
Ясно. И пред помпата гледам едно серво, закрепено на нея, също вакуумно, което движи едно лостче -вероятно смукач ли е , обогатител ли е не знам, но някой преди мен е застопорил това лостче (с два болта) така, че да не се движи ни напред, ни назад и сервото си опъва лостчето (когато работи двигателя естествено), но без полза никаква!
Ваклин Христов 21 май 2008 - 15:31
Ускорени тихи обороти. Тези два болта на малкото лостче регулират тихите и ускорените тихи обороти.
opel1924 22 май 2008 - 07:22
Ваклин Христов, на May 21 2008, 04:31 PM, каза:
Ускорени тихи обороти. Тези два болта на малкото лостче регулират тихите и ускорените тихи обороти.
Извинявам се за любопитството, но вероятно в нормална ситуация единия от двата болта е развит и лостчето има някакъв интервал на движение - при ниски обороти вакуума е слаб и не може да задвижи серво буталото с жилото, а при високи вакуума е по-силен и сервото дръпва лостчето до колкото му е зададено от болтовете. Но как това лостче въздейства на ГНП-то? Повече гориво ли се подава на всеки ход на плунжера или момента на впръскване се регулира?
Ваклин Христов 22 май 2008 - 17:12
Вакуумът се управлява от превключвател на вакуума който следи температурата на охлаждащата течност. Или има, или няма. Лостчето има ход. Свързано е през пружина към многорежимния регулатор. Там е свързан и педала на газта.
Няма защо да се извиняваш. Даже е приятно, че има хора които питат за да научат, а не за да им се оправи таралясника за без пари.
Няма защо да се извиняваш. Даже е приятно, че има хора които питат за да научат, а не за да им се оправи таралясника за без пари.
opel1924 23 май 2008 - 11:30
Е, разбира се,че от съображения за обща техническа култура са ми интересни тези неща. Тъй като гледам вакуума първо влиза и излиза от кожуха на термостата отстрани (може би това е вентилът който се отваря и затваря от температурата) и след това отива към ГНП -то, където се рзпределя за превклюватела на ЕГР клапана и за онова серво за което вече питах и което както гледам при мен не се ползва тъй като лостчето е застопорено с двата болта. Така, това би ли трябвало да означава, че само при достатъчно висока температура вакуумът се допуска до ГНП-то? Между другото забравих да спомена, че скоро имах следния проблем: не работеше клапата за външен/вътрешен въздухопоток в купето и освен нея и клапана на входната тръба на антифриза за парното.Тъй като двете неща се управляват от вакуум, се усъмних в силата на вакуума.И наистина като откачих от вакуум помпата тази шлауха която отива към термостата и ГНП-то и запуших с пръст дупката , нещата се оправиха. След това по маркучето, по маркучето установих че именно онова серво което дърпа лостчето отстрани на ГНП-то вдишва въздух и ми губи вакуума.(явно нещо се е пробило вътре).Откачих тогава маркучето от него, запуших го и това е. Сега няма кой да дърпа лостчето, но то както казах е фиксирано с двата болта, мисля че в дръпнато състояние защото има голям луфт м/у лостчето и застопоряващата втулка на жилото на сервото му.
Ваклин Христов 23 май 2008 - 13:57
ЕГР'а и тихите обороти се включват само при достатъчно висока температура.
opel1924 23 май 2008 - 21:45
Само ако може колега, да разясниш какво означава "Тихи обороти" и " Ускорени тихи обороти", че с тези термини не съм наясно... Благодаря предварително!
Ваклин Христов 24 май 2008 - 02:25
Помпата трябва да осигурява два режима на работа по обороти на двигателя, когато не си натиснал педала на газта. В повечето коли те зависят само от температурата на охлаждащата течност, но например, при форд, по-високите обороти се използват и когато включиш на задна. Двата болта на малкото лостче определят колко да са ти обороти на двигателя без външно въздействие (ниска температура например) и с външно въздействие.
opel1924 24 май 2008 - 08:46
Ясно, или да обобщим: При ниска температура вакуумът е спрян още до термостата, до ГНП-то не идва вакуум, лостчето е в отпуснато състояние (това му положение обуславя оборотите на празен ход при студен двигател -сигурно трябва да са по-ниски),ЕГР -а също е затворен.
При висока температура вакуумът се допуска до ГНП-то, лостчето вече е в дръпнато състояние (това му крайно положение обуславя оборотите на празен ход при загрято състояние -би трябвало да са по високи),ЕГР -а вече се командва през ГНП-то. Ако не съм прав, моля да бъда коригиран!
При мен вероятно бай италианец като е видял ,че сервото на това лостче е спукано и вдишва, взел и донавил единия ограничаващ болт, така че да няма положение "тихи обороти при ниска температура"(щото иначе все там щеше да седи лостчето) и при това положение още като запаля колата студена и отива веднага на 960-1000 оборота, които си ги държи все така, независимо от температурата на двигателя. Благодаря много колега!
При висока температура вакуумът се допуска до ГНП-то, лостчето вече е в дръпнато състояние (това му крайно положение обуславя оборотите на празен ход при загрято състояние -би трябвало да са по високи),ЕГР -а вече се командва през ГНП-то. Ако не съм прав, моля да бъда коригиран!
При мен вероятно бай италианец като е видял ,че сервото на това лостче е спукано и вдишва, взел и донавил единия ограничаващ болт, така че да няма положение "тихи обороти при ниска температура"(щото иначе все там щеше да седи лостчето) и при това положение още като запаля колата студена и отива веднага на 960-1000 оборота, които си ги държи все така, независимо от температурата на двигателя. Благодаря много колега!