How to: Демонтаж на скоростен лост и смяна с по-къс
mileff 22 януари 2009 - 12:26
Как да скъсим и без това дългия скоростен лост на Вектра Б!?
(темата е в сила за Вектри при които задна скорост се превключва чрез повдигане на лоста нагоре и преместване в позиция горе-ляво)
Като за начало трябва да намерим скоростен лост от Astra G при които позицията за задна скорост е отново - горе-ляво. Важно да се отблежи, че лоста трябва да върви със пластмасовите плъзгачи, защото освен, че самият лост е по-къс, също така и пластмасовите повдигачи са по-къси от тези на Вектра Б
И така, намерили сме лост, време е за работа!
Сваляме коженото кожухче намиращо се при лоста
Забележка: на снимките топката на скоростният лост е свалена, но при положение, че Вие нямате намерение да сменяте оригиналната топка с някаква друга aftermarket топка, то няма причина да сваляте и топката.
В дъното на лостовата система скоростния лост е захванат посредством метален щифт които се закопчава за лоста
След като сме освободили лоста отдолу чрез издърпване нагоре го изваждаме
Ето така изглежда лоста
А ето го и сравнен с този на Астра Г
Поставяме лоста от Астра на новото му място
И резултатът :
Мнението беше редактирано от mileff: 29 януари 2009 - 09:34
(темата е в сила за Вектри при които задна скорост се превключва чрез повдигане на лоста нагоре и преместване в позиция горе-ляво)
Като за начало трябва да намерим скоростен лост от Astra G при които позицията за задна скорост е отново - горе-ляво. Важно да се отблежи, че лоста трябва да върви със пластмасовите плъзгачи, защото освен, че самият лост е по-къс, също така и пластмасовите повдигачи са по-къси от тези на Вектра Б
И така, намерили сме лост, време е за работа!
Сваляме коженото кожухче намиращо се при лоста
Забележка: на снимките топката на скоростният лост е свалена, но при положение, че Вие нямате намерение да сменяте оригиналната топка с някаква друга aftermarket топка, то няма причина да сваляте и топката.
В дъното на лостовата система скоростния лост е захванат посредством метален щифт които се закопчава за лоста
След като сме освободили лоста отдолу чрез издърпване нагоре го изваждаме
Ето така изглежда лоста
А ето го и сравнен с този на Астра Г
Поставяме лоста от Астра на новото му място
И резултатът :
Мнението беше редактирано от mileff: 29 януари 2009 - 09:34
badmadafaka 23 януари 2009 - 22:18
хубави снимки и ясни обяснения,
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици)
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици)
mileff 25 януари 2009 - 19:54
badmadafaka, на 23 Jan 2009, 10:18 PM, каза:
хубави снимки и ясни обяснения,
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици)
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици)
Опитах се да направя една графика, която да илюстрира разликата
Както се вижда изминатият път (съответно ръката в случая с лоста) от 1 до 2 е по-дълъг отколкото пътя от 1А до 2А.
Надявам се да е станало ясно..
Аз лично съм с 5-6см. по-къс лост, и разлика определено има.
borko_87 27 януари 2009 - 20:28
много добре е станало някои има ли идея дали ще стане тоя фокус и на астра ф с феисливтов лост
jorko_83 27 януари 2009 - 23:03
mileff 27 януари 2009 - 23:24
borko_87 29 януари 2009 - 08:35
http://www.opelpower...des/shortshift/ ето това е така наречения шорт шифтърс
30e 29 януари 2009 - 09:06
Това не е ШОРТ ШИФТ !
По никакъв начин не е скъсен самият ход на лоста! Оставете я важна под друго заглавие - примирно демонтаж на лоста на Вектра Б !
По никакъв начин не е скъсен самият ход на лоста! Оставете я важна под друго заглавие - примирно демонтаж на лоста на Вектра Б !
SKOFIELD** 19 февруари 2009 - 21:41
извиняваи за тъпия въпрос ама от каде да взема по къс лост ? Модел някои ще ми кажеш ли корса ли от ко ?
Мнението беше редактирано от SKOFIELD**: 19 февруари 2009 - 21:44
Мнението беше редактирано от SKOFIELD**: 19 февруари 2009 - 21:44
stefan_suny 02 март 2009 - 16:09
Здравейте
Първо искам да изкажа благодарности на колегата mileff за темата - много идейно - още другата седмица ще тичам до моргата да търся AstraG :)
и имам само едно въпросче-уточнение : където е споменато че лоста трябва да е заедно с плъзгача - става въпрос за (черния)цилиндър(фиксатора), който се намира на самия лост и се придърпва за включване на задната, или е някоя друга (бяла)пластмасария долу по самата механика?!?!?(примерно ограничителя за задната) щото аз като гледам снимките май точно само дължината на фиксатора е различна ама нека колегата да каже - все пак го е монтирал и знае ;)
И сега малко по въпроса за ShortShift:
всичко това, което го мъдрите, отдааавна е измислено и се казва с простото име "физика" !!!!!
и по конкретно - лостове
както може би знаете основната зависимост при лостовете е свързана с отношението изминат_път/сила и изхождайки от отва мога да твърдя със сигурност че всички споменати методи по горе, включително и този на колегата mileff си е по същество ShortShift
Ето ви ги и двата гореописани варианта:
1. Струва ви се че скоростния лост е прекалено дълъг и това донякъде ви е неудобно - скъсявате скоростния лост - като следствие края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малко ход на скоростния лост - ShortShift!!) но за сметка на това превключването на скоростите изисква повече усилие
2. Скоростния лост ви се струва идеален като размер но прави прекалено голяма дъга(голям ход между скоростите) - в този слуай се променя размера на друг елемент от лостовата система както е в http://www.opelpower...des/shortshift/
и резултата тук е - края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малък ход на скоростния лост - ShortShift) , но отново за сметка на това превключването изисква малко по голямо усилие
Така че както и да го въртите всичко си е ShortShift , просто всичко зависи от началните условия които искате да промените или да запазите!!!! Защото примерно ако се скъси скоростния лост и едноврременно с това се направи обратното на това което е посочено тук http://www.opelpower...des/shortshift/ то върха на скоростния лост ще опсива същата дъга и превключването ще става със същото усилие както преди промяната и резултата ще е само по къс скоростен лост!!!!!
Така че това което предлага колегата mileff по същество си е точно ShortShift - печели се път за сметка на по голяма сила. Просто при нас (аз също съм с VectraB) наистина скоростния лост е мааалко по дълъг от необходимото и ShortShift ефекта се постига по лесно - скъсява се лоста, а не да се мъчим да режем и да заваряваме и какво ли не още. ТОВА ЧЕ СТАВА ЛЕСНО НЕ ЗНАЧИ ЧЕ НЕ Е SHORTSHIFT!!!!!!! Така че моля не заблуждавайте и останалите колеги от форума
Здраве и безаварийно на всички!
Първо искам да изкажа благодарности на колегата mileff за темата - много идейно - още другата седмица ще тичам до моргата да търся AstraG :)
и имам само едно въпросче-уточнение : където е споменато че лоста трябва да е заедно с плъзгача - става въпрос за (черния)цилиндър(фиксатора), който се намира на самия лост и се придърпва за включване на задната, или е някоя друга (бяла)пластмасария долу по самата механика?!?!?(примерно ограничителя за задната) щото аз като гледам снимките май точно само дължината на фиксатора е различна ама нека колегата да каже - все пак го е монтирал и знае ;)
И сега малко по въпроса за ShortShift:
всичко това, което го мъдрите, отдааавна е измислено и се казва с простото име "физика" !!!!!
и по конкретно - лостове
както може би знаете основната зависимост при лостовете е свързана с отношението изминат_път/сила и изхождайки от отва мога да твърдя със сигурност че всички споменати методи по горе, включително и този на колегата mileff си е по същество ShortShift
Ето ви ги и двата гореописани варианта:
1. Струва ви се че скоростния лост е прекалено дълъг и това донякъде ви е неудобно - скъсявате скоростния лост - като следствие края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малко ход на скоростния лост - ShortShift!!) но за сметка на това превключването на скоростите изисква повече усилие
2. Скоростния лост ви се струва идеален като размер но прави прекалено голяма дъга(голям ход между скоростите) - в този слуай се променя размера на друг елемент от лостовата система както е в http://www.opelpower...des/shortshift/
и резултата тук е - края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малък ход на скоростния лост - ShortShift) , но отново за сметка на това превключването изисква малко по голямо усилие
Така че както и да го въртите всичко си е ShortShift , просто всичко зависи от началните условия които искате да промените или да запазите!!!! Защото примерно ако се скъси скоростния лост и едноврременно с това се направи обратното на това което е посочено тук http://www.opelpower...des/shortshift/ то върха на скоростния лост ще опсива същата дъга и превключването ще става със същото усилие както преди промяната и резултата ще е само по къс скоростен лост!!!!!
Така че това което предлага колегата mileff по същество си е точно ShortShift - печели се път за сметка на по голяма сила. Просто при нас (аз също съм с VectraB) наистина скоростния лост е мааалко по дълъг от необходимото и ShortShift ефекта се постига по лесно - скъсява се лоста, а не да се мъчим да режем и да заваряваме и какво ли не още. ТОВА ЧЕ СТАВА ЛЕСНО НЕ ЗНАЧИ ЧЕ НЕ Е SHORTSHIFT!!!!!!! Така че моля не заблуждавайте и останалите колеги от форума
Здраве и безаварийно на всички!
danitanev 07 март 2010 - 23:01
Благодаря и аз за изчерпателната информация приятел - абсолютно съм съгласен с теб по въпросите за Short Shifter-а. Сега обаче да те попитам друго - какъв е ефекта от Short Shifter-а - не е ли само психологически тъй като хода на съединителя е същия - следователно времето за натискането му, освен това ако е нужно да влагаш повече сила при превключването - това няма ли да забави ръката ти нищо, че пътя които изминава е по-къс. И последно относно скъсяването на скоростния лост, което правите - чувал съм, че някой автомобилни рали състезатели всъщност са удължавали лоста за да им е по близо до волана и ръката - да не се пресягат много - т.е. по-късия лост би бил добър за драг и по-лош за рали или дрифт например. И още нещо и аз бих искал да си направя варианта от http://www.opelpower...des/shortshift/ - на моя Опел Тигра Х14ХЕ - възможно ли е да стане и дали наистина ще спечеля нещо от това - например при ускорение от 0-100 - 2-3 десети от секундата заради двете превключвания от 1-2 и 2-3 - или само ще си прецакам скоростите? Благодаря предварително!
stefan_suny 20 март 2010 - 21:19
Колега ще ти отговоря по следния начин - за да превключваш бързо не е важно колко точно ти е дълъг скоростния лост , важното е дължината му да ти е удобна! На вектра б лоста наистина е малко неудобно дълъг. След като лоста ти е удобен на дължина трябва да се напасне и на ход, затова се слагат т.нар. shortshifter-и(това от линка дето си го дал) , за да не си търсиш скоростите все едно караш икарус . Естествено всяко скъсяване на хода на лоста води до необходимостта от по голяма сила. Но не ме разбирай погрешно "по голяма сила" не значи че трябва да превключваш с две ръце. Аз карам с късия лост малко след горния си пост и съм много доволен. Определено ми е по удобен на дължина, а освен това като ефек от скъсяването повече се "усещат" скоростите , което мисля е именно заради необходимостта от "по голяма сила". И още нещо - не може да си прецакаш скоростната кутия по какъвто и да е подобен начин! По принцип при подобна промяна на лостовата система реално се получава увеличение на натоварването от точката на промяната до входната точка(топката на лоста). Ще рече в случая с вектра Б(само скъсяване на лоста) не се увеличава натоварването на нито една връзка по лостовата система, а ако слагаш shortshifter-че леко се увеличава натоварването на връзките от него назад до топката на лоста. Това е така защото в крайна сметка на вилките в скоростната кутия им е необходима една и съща сила за да превключат скоростите, без значение каква лостова система преобразува входната сила. Дано съм ти бил полезен, а и на всички с подобни идеи
bili4652 17 юли 2010 - 11:27
Много благодарности на колегата mileff за идеята със скоростния лост. Днес сутринта си смених лоста с астров и ефекта на превключване на скоростите е много добър
galata 24 ноември 2012 - 06:44
Много искам да видя снимките, но не ми ги показва, може би са изтрити от сървъра Има ли някой, който да има снимки от самия демонтаж на лоста и сравнени на Вектра Б и на Астра Г лостовете ?
bili4652 28 ноември 2012 - 17:23
За да видиш снимките пробвай с друг браузър, а относно разликата на лоста на вектра Б и астра Г е околко 2-3 см.