Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

чистачки

todormit снимка todormit 13 октомври 2005 - 11:51

Не ми работи паузата на чистачките. На другите две степени няма проблем. Аз си мисля че е реле, но си нямам и идея къде точно се намира.
Кажете какво мислите по въпроса.
Отговори

cecooooo снимка cecooooo 13 октомври 2005 - 19:41

99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
Отговори

batko32 снимка batko32 13 октомври 2005 - 22:01

cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:

99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>


:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.

Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
Отговори

ASCONA 1.6N снимка ASCONA 1.6N 14 октомври 2005 - 08:24

batko32, на Oct 13 2005, 11:01 PM, каза:

cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:

99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>


:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.

Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>


Колегата batko32 е напълно прав за причината. И аз имам същия проблем но не ми остава време да разглобя двигателчето на чистачките, защото не знам на вектрата какво е но моето е с нитчета и трябва да се разпробиват след което да се заместят с винтчета - така че 20 мин ?????

Ще ти бъда благодарен ако качиш снимката - човек все нещо може да научи, пък и друго си е като го видиш първо преди да го разглобяваш ;)
Отговори

cecooooo снимка cecooooo 14 октомври 2005 - 13:29

batko32, на Oct 13 2005, 08:01 PM, каза:

cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:

99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>


:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.

Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>

Тогава не е зле да се ослушаш малко , може и да чуеш туй - онуй . А иначе , разглобявайте каквото искате . Човека пита , аз отговарям .
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 15 октомври 2005 - 14:52

batko32, на Oct 13 2005, 11:01 PM, каза:

cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:

99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>


:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.

Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>

Ами не са глупости пък мисля аз - свали релето да видиш какво става - не работи импулсната степен =) другите 2 си работят и на асконата съм свалил и на астрата - другото което е че не връща чистачките в начално положение като ги изключа!
Крайния изключвател не е за импулсната степен! - той по принцип е за степените! - и мисля че точно служи за да връща чистачките като ги пуснеш! - демек спираш ги и от там тече тока който връща чистачката в изходно положение, през релето (което си е цяла схема вътре), ако той е преебан - би трябвало да не се връщат просто - а не да не работи импулсната степен! (не знам - може и връщането му да определя начало на следващия ход - не съм задълбавал)
Ама живи и здрави! - според мен на мотора му няма нищо! - още повече че импулсната степен е прекъсната 1ва степен ;)


На колегата с чистачките - да каже дали се връщат чистачките в изходно положение - ако се връщат - не е крайния прекъсвач! - дори и да не се връщат - пак не е крайния прекъсвач! ;)
Отговори

batko32 снимка batko32 16 октомври 2005 - 10:02

kravarka, на Oct 15 2005, 02:52 PM, каза:

[.................................
<{POST_SNAPBACK}>

Добре колега.Само ще ти кажа защо съм стигнал до този извод

чистачките на бавен или бърз ход
При включване на някои от степени 2 или 3 крайния изключвател и релето са шунтирани . Захранващата верига се се затваря през лостчето.
Крайния изключвател е активен САМО когато поставиш лоста в положение ИЗКЛЮЧЕНО.

чистачките в положение пауза
При това положение ,импулса се подава през превключвателя от релето .Тук крайния изключвател играе важна роля защото при достигане на крайно полочение прекъсва веригата и чака импулс от релето.
Ако контактната площ на изключвателя е зацапана, релето колкото и да си дава импулси моторчето няма да тръгне.Дори и да поставите лостчето в положение пауза пак няма да заработи поради зацапването.

Наистина е интересно дали се връщат винаги чистачките в крайно положение.
Имал съм случаи когато контактната повърхност е зацапана на повече места и чистачките спират кадето си поискат.
П.П.
Всъщност като се замисля несъм прав , че е само от изключвателя :rolleyes: .Има огромна вероятност да е и от релето.В тази верига играят важна роля и двете. Имам едно реленце ще го отворя да видя що има вътре.
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 16 октомври 2005 - 19:04

Аз имам 2 релета и съм ги отворил - но не ти трябва да ги отваря - просто и лесно е като се разгледа схемата - и не само да се разгледа - ами и да се разбере! (повтарям - да се разбере)!

Значи ако наистина си работят в другите положения и се връщат като се спрат - не е крайния изключвател! - просто няма начин да е той - щото той ги връща!
Значи проблема може и да е от самото лостче за чистачките - там може също да има грижа с нещо, може и с кабелите - абре с всичко по системата може да е проблема!


В релето на по старите има 2 транзистора и верига за времезакъснение и още няколко елемента - пасвини!

В по-новите има интегрална схема за управление на интервала на чистачките! - специализирана - и 2 съпротивления и кондензатор - за определяне на времеинтервала! - това има!
(освен релето разбира се)
Отговори

batko32 снимка batko32 16 октомври 2005 - 23:50

kravarka, на Oct 16 2005, 07:04 PM, каза:

Аз имам 2 релета и съм ги отворил - но не ти трябва да ги отваря - просто и лесно е като се разгледа схемата - и не само да се разгледа - ами и да се разбере! (повтарям - да се разбере)!
.....................................

Mдааааа.Напълно си прав колега.Оказва се , че глупакът съм аз :rolleyes:
Отговори

todormit снимка todormit 17 октомври 2005 - 12:41

Двете степени си работят нормално, връщат чистачките при изключване, абе всичко е ОК. Но паузата не иска и не иска, когато я включа чистачките изминават може би 0.5 см и спират там. Като цъкна на бързи обороти си работи. Мерси на всички.
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 18 октомври 2005 - 17:04

Хм - щом дърпа лекичко - пробвай да смениш релето - намери от някой познат реле!

Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!

Успех! - на всички опели релетата са еднакви - на външен вид и са взаимозаменяеми - да не говорим че и на WAG релетата са същите! - по 5лв са на старо!
Отговори

ekaro снимка ekaro 19 октомври 2005 - 22:56

Здравейте колеги,

и аз имам същия проблем, на Вектра А. Пробвах номера с другото реле. Взех от една морга едно като има казах "Дайте да видя дали работи?!". Ами резултата беше същия пак не работеха. После опитах с едно реле на един познат със същата Вектра и отново същото: ..... не работеха!!!

Така че, май не е релето.
Отговори

todormit снимка todormit 20 октомври 2005 - 09:51

И при мен май не е от релето!


Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!

Не се връщат.
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 20 октомври 2005 - 11:15

todormit, на Oct 20 2005, 10:51 AM, каза:

И при мен май не е от релето!


Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!

Не се връщат.
<{POST_SNAPBACK}>

Еми лошо!..
ама пробвай все пак релето!
Има и друг момент преди крайния изключвател - самото лостче - там нещо да не е наред!

От някоя морга вземи за малко едно реле и пробвай!
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 23 октомври 2005 - 09:16

Значи при теб схемата е доста с по-добро качество от при мен! - дори хартиената ми е зле!..
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 23 октомври 2005 - 17:09

Myyy, на Oct 23 2005, 10:33 AM, каза:

OK. Всичко ми стана ясно, а на  схемата може да и видиш линка. Там има сканирани всички схеми, но са на чешки или полски. Аз я имам на български копирана от книгата на един колега. Изкопирах си само това което ме интересуваше от цялата книга щото тя е тухла четворка голям формат и е с цветни илюстрации и трябваше да си загубя два дена с копиране и един кашон с хартия. Тя е за Астра Ф, всички модификации. Ако има навитаци, може да купим една, да я отрежем на гилотина от към подвързването и да я сканираме на някой бърз автоматичен скенер. След това я обръщаме в ПДФ и сме готови с електронно издание :rolleyes:
<{POST_SNAPBACK}>


А тая книга има ли схемите на разните частоляци в колата или само електрическите схеми - аз имам книга с електрическите схеми, имам ги копирани отделно и ги имам и на една руска книга един pdf
Отговори

керч снимка керч 03 февруари 2006 - 13:41

Някой от колегите на които не им работеше паузата на чистачките, дали успяха да решат проблема и откриха ли къде е причината. При мен при включване на първото положение чистачките не тръгват въобще. При леко цъкване на лостчето те правят един пълен ход до край и се връщат обратно. Останалите скорости работят нормално. Сменях релето, но без резултат. Моторчето още не съм го преглеждал, първо исках да чуя някави мнения.
Отговори

Коцето-Шумен снимка Коцето-Шумен 03 февруари 2006 - 15:10

мойто мнение е че след смяната на лоста за чистачките се оправи (нагарят едни мити контакти медни вътре ) и довиждане 10лв беше във варна при тебе не знам само внимавай какво ще ти продадат демек пробвай преди да платиш успех
Отговори

mil_21 снимка mil_21 08 март 2009 - 07:04

 Mahoney, на 23 Oct 2005, 09:16 AM, каза:

Значи при теб схемата е доста с по-добро качество от при мен! - дори хартиената ми е зле!..
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
Здравейте. Подлежи ли на разглабяне този лост? А сглобяване? Да не е пълен с разни пружинки? Сменях реле, разглабях вчера мотора, всичко е здраво, а паузата я няма. Остава лоста, разглабянето лесно ама после?...Дали да пробвам?
Мнението беше редактирано от mil_21: 08 март 2009 - 09:44
Отговори

mil_21 снимка mil_21 08 март 2009 - 09:46

 mil_21, на 08 Mar 2009, 07:04 AM, каза:

Здравейте. Подлежи ли на разглабяне този лост? А сглобяване? Да не е пълен с разни пружинки? Сменях реле, разглабях вчера мотора, всичко е здраво, а паузата я няма. Остава лоста, разглабянето лесно ама после?...Дали да пробвам?
Моля за помощ.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg