чистачки
todormit 13 октомври 2005 - 11:51
Не ми работи паузата на чистачките. На другите две степени няма проблем. Аз си мисля че е реле, но си нямам и идея къде точно се намира.
Кажете какво мислите по въпроса.
Кажете какво мислите по въпроса.
cecooooo 13 октомври 2005 - 19:41
99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
batko32 13 октомври 2005 - 22:01
cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:
99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.
Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
ASCONA 1.6N 14 октомври 2005 - 08:24
batko32, на Oct 13 2005, 11:01 PM, каза:
cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:
99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.
Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>
Колегата batko32 е напълно прав за причината. И аз имам същия проблем но не ми остава време да разглобя двигателчето на чистачките, защото не знам на вектрата какво е но моето е с нитчета и трябва да се разпробиват след което да се заместят с винтчета - така че 20 мин ?????
Ще ти бъда благодарен ако качиш снимката - човек все нещо може да научи, пък и друго си е като го видиш първо преди да го разглобяваш ;)
cecooooo 14 октомври 2005 - 13:29
batko32, на Oct 13 2005, 08:01 PM, каза:
cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:
99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.
Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>
Тогава не е зле да се ослушаш малко , може и да чуеш туй - онуй . А иначе , разглобявайте каквото искате . Човека пита , аз отговарям .
Mahoney 15 октомври 2005 - 14:52
batko32, на Oct 13 2005, 11:01 PM, каза:
cecooooo, на Oct 13 2005, 07:41 PM, каза:
99,9% е релето . Намира се на бушонното табло . На капака на таблото е указано кое реле за какво е .
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
:) А аз си мисля , че говориш глупости.Досега НИКОГА несъм чул да е проблемно релето и да неработи само 1-ва степен на чистачките.....демек паузата.
Колега.Проблема ти е във самото моторче.Свали го, отвори го и си почисти контактните пластини.Там има един "краен изйключвател". Представлява прекъсната окръжност.Най-вероятно се насъбрал боклук или се е разнесла греста и затова не ти дава контакт когато си на 1-ва степен.Цялата процедура трае около 20 минути "сваляне,разглабяне,почистване и качване" .
Ако се затрудниш ще ти ъплоадна и картинка на разглобено моторче за чистачките.
И за вбудеще използвай търсачката това е разисквано и в друга тема. Балгодаря
<{POST_SNAPBACK}>
Ами не са глупости пък мисля аз - свали релето да видиш какво става - не работи импулсната степен =) другите 2 си работят и на асконата съм свалил и на астрата - другото което е че не връща чистачките в начално положение като ги изключа!
Крайния изключвател не е за импулсната степен! - той по принцип е за степените! - и мисля че точно служи за да връща чистачките като ги пуснеш! - демек спираш ги и от там тече тока който връща чистачката в изходно положение, през релето (което си е цяла схема вътре), ако той е преебан - би трябвало да не се връщат просто - а не да не работи импулсната степен! (не знам - може и връщането му да определя начало на следващия ход - не съм задълбавал)
Ама живи и здрави! - според мен на мотора му няма нищо! - още повече че импулсната степен е прекъсната 1ва степен ;)
На колегата с чистачките - да каже дали се връщат чистачките в изходно положение - ако се връщат - не е крайния прекъсвач! - дори и да не се връщат - пак не е крайния прекъсвач! ;)
batko32 16 октомври 2005 - 10:02
kravarka, на Oct 15 2005, 02:52 PM, каза:
[.................................
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Добре колега.Само ще ти кажа защо съм стигнал до този извод
чистачките на бавен или бърз ход
При включване на някои от степени 2 или 3 крайния изключвател и релето са шунтирани . Захранващата верига се се затваря през лостчето.
Крайния изключвател е активен САМО когато поставиш лоста в положение ИЗКЛЮЧЕНО.
чистачките в положение пауза
При това положение ,импулса се подава през превключвателя от релето .Тук крайния изключвател играе важна роля защото при достигане на крайно полочение прекъсва веригата и чака импулс от релето.
Ако контактната площ на изключвателя е зацапана, релето колкото и да си дава импулси моторчето няма да тръгне.Дори и да поставите лостчето в положение пауза пак няма да заработи поради зацапването.
Наистина е интересно дали се връщат винаги чистачките в крайно положение.
Имал съм случаи когато контактната повърхност е зацапана на повече места и чистачките спират кадето си поискат.
П.П.
Всъщност като се замисля несъм прав , че е само от изключвателя .Има огромна вероятност да е и от релето.В тази верига играят важна роля и двете. Имам едно реленце ще го отворя да видя що има вътре.
Mahoney 16 октомври 2005 - 19:04
Аз имам 2 релета и съм ги отворил - но не ти трябва да ги отваря - просто и лесно е като се разгледа схемата - и не само да се разгледа - ами и да се разбере! (повтарям - да се разбере)!
Значи ако наистина си работят в другите положения и се връщат като се спрат - не е крайния изключвател! - просто няма начин да е той - щото той ги връща!
Значи проблема може и да е от самото лостче за чистачките - там може също да има грижа с нещо, може и с кабелите - абре с всичко по системата може да е проблема!
В релето на по старите има 2 транзистора и верига за времезакъснение и още няколко елемента - пасвини!
В по-новите има интегрална схема за управление на интервала на чистачките! - специализирана - и 2 съпротивления и кондензатор - за определяне на времеинтервала! - това има!
(освен релето разбира се)
Значи ако наистина си работят в другите положения и се връщат като се спрат - не е крайния изключвател! - просто няма начин да е той - щото той ги връща!
Значи проблема може и да е от самото лостче за чистачките - там може също да има грижа с нещо, може и с кабелите - абре с всичко по системата може да е проблема!
В релето на по старите има 2 транзистора и верига за времезакъснение и още няколко елемента - пасвини!
В по-новите има интегрална схема за управление на интервала на чистачките! - специализирана - и 2 съпротивления и кондензатор - за определяне на времеинтервала! - това има!
(освен релето разбира се)
batko32 16 октомври 2005 - 23:50
kravarka, на Oct 16 2005, 07:04 PM, каза:
Аз имам 2 релета и съм ги отворил - но не ти трябва да ги отваря - просто и лесно е като се разгледа схемата - и не само да се разгледа - ами и да се разбере! (повтарям - да се разбере)!
.....................................
.....................................
Mдааааа.Напълно си прав колега.Оказва се , че глупакът съм аз
todormit 17 октомври 2005 - 12:41
Двете степени си работят нормално, връщат чистачките при изключване, абе всичко е ОК. Но паузата не иска и не иска, когато я включа чистачките изминават може би 0.5 см и спират там. Като цъкна на бързи обороти си работи. Мерси на всички.
Mahoney 18 октомври 2005 - 17:04
Хм - щом дърпа лекичко - пробвай да смениш релето - намери от някой познат реле!
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Успех! - на всички опели релетата са еднакви - на външен вид и са взаимозаменяеми - да не говорим че и на WAG релетата са същите! - по 5лв са на старо!
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Успех! - на всички опели релетата са еднакви - на външен вид и са взаимозаменяеми - да не говорим че и на WAG релетата са същите! - по 5лв са на старо!
ekaro 19 октомври 2005 - 22:56
Здравейте колеги,
и аз имам същия проблем, на Вектра А. Пробвах номера с другото реле. Взех от една морга едно като има казах "Дайте да видя дали работи?!". Ами резултата беше същия пак не работеха. После опитах с едно реле на един познат със същата Вектра и отново същото: ..... не работеха!!!
Така че, май не е релето.
и аз имам същия проблем, на Вектра А. Пробвах номера с другото реле. Взех от една морга едно като има казах "Дайте да видя дали работи?!". Ами резултата беше същия пак не работеха. После опитах с едно реле на един познат със същата Вектра и отново същото: ..... не работеха!!!
Така че, май не е релето.
todormit 20 октомври 2005 - 09:51
И при мен май не е от релето!
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Не се връщат.
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Не се връщат.
Mahoney 20 октомври 2005 - 11:15
todormit, на Oct 20 2005, 10:51 AM, каза:
И при мен май не е от релето!
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Не се връщат.
<{POST_SNAPBACK}>
Пробвай следния номер! - на контакт пусни чистачките!
Като стигнат положение някъде крайно ляво изключи от контакт - без да спираш чистачките - за да си останат там!
После превключи на импулсен режим - и дай контакт - и виж дали се връщат чистачките - ако се връщат - значи най-вероятно релето нещо се е себало и не прави достатъчно дълъг импулс и изключва още в началото преди крайния превключвател да е минал от една позиция в друга!
Не се връщат.
<{POST_SNAPBACK}>
Еми лошо!..
ама пробвай все пак релето!
Има и друг момент преди крайния изключвател - самото лостче - там нещо да не е наред!
От някоя морга вземи за малко едно реле и пробвай!
Mahoney 23 октомври 2005 - 09:16
Значи при теб схемата е доста с по-добро качество от при мен! - дори хартиената ми е зле!..
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
Mahoney 23 октомври 2005 - 17:09
Myyy, на Oct 23 2005, 10:33 AM, каза:
OK. Всичко ми стана ясно, а на схемата може да и видиш линка. Там има сканирани всички схеми, но са на чешки или полски. Аз я имам на български копирана от книгата на един колега. Изкопирах си само това което ме интересуваше от цялата книга щото тя е тухла четворка голям формат и е с цветни илюстрации и трябваше да си загубя два дена с копиране и един кашон с хартия. Тя е за Астра Ф, всички модификации. Ако има навитаци, може да купим една, да я отрежем на гилотина от към подвързването и да я сканираме на някой бърз автоматичен скенер. След това я обръщаме в ПДФ и сме готови с електронно издание
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
А тая книга има ли схемите на разните частоляци в колата или само електрическите схеми - аз имам книга с електрическите схеми, имам ги копирани отделно и ги имам и на една руска книга един pdf
керч 03 февруари 2006 - 13:41
Някой от колегите на които не им работеше паузата на чистачките, дали успяха да решат проблема и откриха ли къде е причината. При мен при включване на първото положение чистачките не тръгват въобще. При леко цъкване на лостчето те правят един пълен ход до край и се връщат обратно. Останалите скорости работят нормално. Сменях релето, но без резултат. Моторчето още не съм го преглеждал, първо исках да чуя някави мнения.
Коцето-Шумен 03 февруари 2006 - 15:10
мойто мнение е че след смяната на лоста за чистачките се оправи (нагарят едни мити контакти медни вътре ) и довиждане 10лв беше във варна при тебе не знам само внимавай какво ще ти продадат демек пробвай преди да платиш успех
mil_21 08 март 2009 - 07:04
Mahoney, на 23 Oct 2005, 09:16 AM, каза:
Значи при теб схемата е доста с по-добро качество от при мен! - дори хартиената ми е зле!..
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
лоста като го гледаш там дето горе пише I това е импулсната степен!
демек има 2 контакта които се правят в тази степен - ще се изразявам образно по схемата!
в самия ключ има 2 ключа демек - този в дясно с 3 позиции и този в ляво с 5 позиции =)
когато е на I са свързани крак 4 (53А) със крак 9 (I) и са свързани крак 8 (53Е) със крак 5 (53)
просто с мултицета може да се провери дали всичко е вързано!
Мнението беше редактирано от mil_21: 08 март 2009 - 09:44