Бронзови водачи ?
FEAR_BG 02 май 2009 - 08:35
Здравейте Колеги
Предимствата на бронзовите водачи са ясни и няма да ги дескутираме.
Темата е: От какъв точно бронз се правят бронзовите водачи ?
Понечже бронз и бронзови сплави има страхотно много.
При мен надделява берилиев бронз, но едно приятелче ми каза че в него имало много примес на мед и щели да се разшеряват много и при големи натоварваня (над 5000 оборота) щели да дефектират.
Понеже главата ми е готова за нови водачи а пък и времето е худаво а аз ходя пеш :(
Ще помоля колегите който са наясно с материята да ми помогнат.
Поздрави
Кирил
Предимствата на бронзовите водачи са ясни и няма да ги дескутираме.
Темата е: От какъв точно бронз се правят бронзовите водачи ?
Понечже бронз и бронзови сплави има страхотно много.
При мен надделява берилиев бронз, но едно приятелче ми каза че в него имало много примес на мед и щели да се разшеряват много и при големи натоварваня (над 5000 оборота) щели да дефектират.
Понеже главата ми е готова за нови водачи а пък и времето е худаво а аз ходя пеш :(
Ще помоля колегите който са наясно с материята да ми помогнат.
Поздрави
Кирил
FEAR_BG 04 май 2009 - 14:01
Здравейте, Колеги,
След няколко дневни дискусий стигнах до следните изводи:
- Бронзът е сплав от много Мед и не толкова Калай. Отличава се с твърдост, ковкост, разтегливост, ниска точка на топене и лесни възможности за обработка.
- Легиращите елементи като Фосфор , Манган , Алуминий , Силиций , Берилий .... се добавят с цел промяна на свойствата на сплавтта и са в много малки количества.
- За целите на моторните спортове е подходящ Берилиев Бронз. От него могат да се изработват: легла на клапани , водачи , гарнитури за глави и други.
- В българските складове за цветни метали често пъти се продават всевъзможни неща под името "берилиев бронз", дори Месинг.
- Берилиевият Бронз се обработва по-трудно от другите видове Бронз, поради което е трудничко да се намери майстор който да изработи примерно водачите.
- Последователнста на работа е: изработване на водачите, набиране на главата и раибероване. Не са необходими никави допълнителни обработки.
Ориентировачни цени:
Материал: 800 х Ф12 - 20 лева
Изработка: 5 лева х 16 броя = 80 лева
Обикаляне по всевъзможни майстори да търся кой ще се хване = 20 лева газ + 20 часа загубено време.
Общо цена: 7,5 лева на брой или 120 лева за комплекта
Цена на RISSE Motorsport : 15,5 евро х 1,96 = 30,38 лева х 16 броя = 486 леава + 45 лева доставка = 530 лева всичко
Всичко на всичко врчера спестихме 410 лева
Вчера дадох да ми стържат водачите, днес трябва да са готови.
До няколко дни ще има и резултати.
Поздрави
Кирил
Мнението беше редактирано от FEAR_BG: 05 май 2009 - 08:09
След няколко дневни дискусий стигнах до следните изводи:
- Бронзът е сплав от много Мед и не толкова Калай. Отличава се с твърдост, ковкост, разтегливост, ниска точка на топене и лесни възможности за обработка.
- Легиращите елементи като Фосфор , Манган , Алуминий , Силиций , Берилий .... се добавят с цел промяна на свойствата на сплавтта и са в много малки количества.
- За целите на моторните спортове е подходящ Берилиев Бронз. От него могат да се изработват: легла на клапани , водачи , гарнитури за глави и други.
- В българските складове за цветни метали често пъти се продават всевъзможни неща под името "берилиев бронз", дори Месинг.
- Берилиевият Бронз се обработва по-трудно от другите видове Бронз, поради което е трудничко да се намери майстор който да изработи примерно водачите.
- Последователнста на работа е: изработване на водачите, набиране на главата и раибероване. Не са необходими никави допълнителни обработки.
Ориентировачни цени:
Материал: 800 х Ф12 - 20 лева
Изработка: 5 лева х 16 броя = 80 лева
Обикаляне по всевъзможни майстори да търся кой ще се хване = 20 лева газ + 20 часа загубено време.
Общо цена: 7,5 лева на брой или 120 лева за комплекта
Цена на RISSE Motorsport : 15,5 евро х 1,96 = 30,38 лева х 16 броя = 486 леава + 45 лева доставка = 530 лева всичко
Всичко на всичко врчера спестихме 410 лева
Вчера дадох да ми стържат водачите, днес трябва да са готови.
До няколко дни ще има и резултати.
Поздрави
Кирил
Мнението беше редактирано от FEAR_BG: 05 май 2009 - 08:09
FEAR_BG 05 май 2009 - 15:06
Така, днес ходих да си гледам водачите и не бяха готови
Обещаха ми за четвъртак :)
Ще поживеем ще видим
Кирил
Обещаха ми за четвъртак :)
Ще поживеем ще видим
Кирил
Globe 09 май 2009 - 21:12
колега избора не е лош ,но отностно легиращите елементи малко не съм съгласен с теорията значи горе-долу това ми е по специялноста..( Транспортна техника и технологий) и понеже уча по-интензивно Материалознание.. ии ... там сме учили доста отностно сплави,елементи и .. абе .. всичко с 2 думи.. и нещата са доста по-сложни от колкото изглеждат... много е забутана работата :)
и в заключение.. все пак трябва да ти вършат работа :) би трябвало да нямаш проблеми
Мнението беше редактирано от Globe: 09 май 2009 - 21:15
и в заключение.. все пак трябва да ти вършат работа :) би трябвало да нямаш проблеми
Мнението беше редактирано от Globe: 09 май 2009 - 21:15
AlexMav 09 май 2009 - 21:21
Globe, на 09 May 2009, 10:12 PM, каза:
колега избора не е лош ,но отностно легиращите елементи малко не съм съгласен с теорията значи горе-долу това ми е по специялноста..( Транспортна техника и технологий) и понеже уча по-интензивно Материалознание.. ии ... там сме учили доста отностно сплави,елементи и .. абе .. всичко с 2 думи.. и нещата са доста по-сложни от колкото изглеждат... много е забутана работата :)
и в заключение.. все пак трябва да ти вършат работа :) би трябвало да нямаш проблеми
и в заключение.. все пак трябва да ти вършат работа :) би трябвало да нямаш проблеми
С икономическо образование съм, но само аз ли не разбирам смисъла на това изказване?
Globe 09 май 2009 - 21:36
идеята е в заключението..,че този вид бронз ще му свърши работа .. за това за което той иска ! казвам го като човек, който се предполага ,че има добра представа от всякакви метали, характеристики и подобни неща..,ако се колебая за нещо винаги мога да направя сверка с "Буквара"
п.с до....колкото виждам идеята на темата се състой точно в това, да се допита дали даден вид бронз ще му свърши работа !
ЕДИТ:
колега, ако още те вълнува бронза.. прочети това http://www.opelclub-...showtopic=58093 написах тази психопатска тема преди минути!! има интересни неща в нея
Мнението беше редактирано от Globe: 09 май 2009 - 22:25
п.с до....колкото виждам идеята на темата се състой точно в това, да се допита дали даден вид бронз ще му свърши работа !
ЕДИТ:
колега, ако още те вълнува бронза.. прочети това http://www.opelclub-...showtopic=58093 написах тази психопатска тема преди минути!! има интересни неща в нея
Мнението беше редактирано от Globe: 09 май 2009 - 22:25
FEAR_BG 09 май 2009 - 23:23
Здравей Колега,
Прочетох внимателно темата ти, и понеже и аз съм с икономическо образование лично за себе си неможах да намеря отговор на въпроса.
Кой точно ама точно бронз е най-подходящ за работата.
С колко % калай и до колко градуса отвърнат и тем ти подобни.
И най ама най важното от каде да си купя точно такъв бронз (койдо дефакто не го знам къв е)
То е ясно че тази глава заминава с тези водачи номера е за следващата.
Поздрави
Кирил
Прочетох внимателно темата ти, и понеже и аз съм с икономическо образование лично за себе си неможах да намеря отговор на въпроса.
Кой точно ама точно бронз е най-подходящ за работата.
С колко % калай и до колко градуса отвърнат и тем ти подобни.
И най ама най важното от каде да си купя точно такъв бронз (койдо дефакто не го знам къв е)
То е ясно че тази глава заминава с тези водачи номера е за следващата.
Поздрави
Кирил
Globe 10 май 2009 - 05:57
за това нещо има стандарти :) например всеки метал си има наеменование по даден стандарт от което се разбира какво има в този метал :) горе-долу в какъв % какво съдържа.. и дали е легиран или не е и.. абе горе-долу всичко особенно по тези новите стандарти му разбираш и майчиното мляко ;)