How to: Да направим автоматично затваряне на прозорците и шибедаха
FRYER 12 май 2009 - 09:51
Да уточня,че това не е моя изработка.Намерих го в един сайт.Някой ако го е правил или ще го прави нека сподели мнения:
Вектра Б, by Fryer
1.Сваля се пластмасовата кора в лявата долна част на колата.
2.От целия сноп кабели е нужно да намерим два проводника необходими за операцията :
-първият е кафяв с черна ивица :
-вторият е кафяв с червена ивица :
3.След това е нужно да оголите кабелите.НЕ РЕЖЕТЕ.Само оголване.Свържете двата кабела с парче от друг кабел и изолирайте хубаво местата на новите връзки!!!
След тази операция вече имате действаща комфорт система от дистанционното на ключа.Оставяте прозорците и шибедаха отворени,заключвате колата и те би трябвало да се затворят.
Това е от мен.
==================================================================
Омега Б, by 30e
За съжаление нямах апарат да снимам, но ще го обясня
1. Махате пластмасовата кора от ляво
2. Ще видите две големи пластмасови букси - отвиват се от купето с 10-тка ключе
3. От арматурното табло идват 2 снопа кабели - от по дългият /влиза от долната страна на буксите/ издирвате кафяво-черния кабел /само един е/
4. При Омега Б има два снопа кабели - един в прага и един под мокета - от този под мокета намирате два кафяво-червени кабела /всъщност и те идват от същия сноп /
5. Връзвате мост м/у кафяво-черния и между единия от кафяво-червените
/тук не съм сигурен дали няма да работи при който и да го вържете защото първия път не бях програмирал стъклата/
6. Програмирате стъклата на автоматично преди да пробвате иначе нищо не се случва и може да си кълцате кабели до утре !!!
Ако сте уцелили кабелите Честито
==============================================================
Вектра А, by Oci
Кабелите са същите: кафяв+черен от вратата и кафяв+червен от снопа кабели в прага.
Намирате кафяв+черен от вратата:
01.jpg (40,97K)
Брой изтегляния: 63
След това намираме кафяв+червен от снопа в прага и правим "мост" м/у двата кабела(без да ги режем):
02.jpg (50,43K)
Брой изтегляния: 55
03.jpg (44,21K)
Брой изтегляния: 39
Сичко работи ток и жица:
http://vbox7.com/play:73f427f7
Мнението беше редактирано от dvasilev: 20 август 2017 - 23:03
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
Вектра Б, by Fryer
1.Сваля се пластмасовата кора в лявата долна част на колата.
2.От целия сноп кабели е нужно да намерим два проводника необходими за операцията :
-първият е кафяв с черна ивица :
-вторият е кафяв с червена ивица :
3.След това е нужно да оголите кабелите.НЕ РЕЖЕТЕ.Само оголване.Свържете двата кабела с парче от друг кабел и изолирайте хубаво местата на новите връзки!!!
След тази операция вече имате действаща комфорт система от дистанционното на ключа.Оставяте прозорците и шибедаха отворени,заключвате колата и те би трябвало да се затворят.
Това е от мен.
==================================================================
Омега Б, by 30e
За съжаление нямах апарат да снимам, но ще го обясня
1. Махате пластмасовата кора от ляво
2. Ще видите две големи пластмасови букси - отвиват се от купето с 10-тка ключе
3. От арматурното табло идват 2 снопа кабели - от по дългият /влиза от долната страна на буксите/ издирвате кафяво-черния кабел /само един е/
4. При Омега Б има два снопа кабели - един в прага и един под мокета - от този под мокета намирате два кафяво-червени кабела /всъщност и те идват от същия сноп /
5. Връзвате мост м/у кафяво-черния и между единия от кафяво-червените
/тук не съм сигурен дали няма да работи при който и да го вържете защото първия път не бях програмирал стъклата/
6. Програмирате стъклата на автоматично преди да пробвате иначе нищо не се случва и може да си кълцате кабели до утре !!!
Ако сте уцелили кабелите Честито
==============================================================
Вектра А, by Oci
Кабелите са същите: кафяв+черен от вратата и кафяв+червен от снопа кабели в прага.
Намирате кафяв+черен от вратата:
01.jpg (40,97K)
Брой изтегляния: 63
След това намираме кафяв+червен от снопа в прага и правим "мост" м/у двата кабела(без да ги режем):
02.jpg (50,43K)
Брой изтегляния: 55
03.jpg (44,21K)
Брой изтегляния: 39
Сичко работи ток и жица:
http://vbox7.com/play:73f427f7
Мнението беше редактирано от dvasilev: 20 август 2017 - 23:03
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
Коцето-Шумен 12 май 2009 - 14:15
и аз да се включа начина е елементарен -обаче ! има аларми който заключват колата на път което ще рече на контакт ни се затварят стъклата..докато си пътуваме и не можем да си свалим джамеците ?....ко прайм? и мисля бях мерил че малко се вига консумацията на механизмите на стъклата ако се задържи за повечко време масата на комфорта затова моят комфорт не работи на контакт и масата спира след 10 тина секунди....
mileff 13 май 2009 - 19:04
Браво за темата FRYER. Елементарно решение според мен, само ми се иска некой да го тества :)
П.С. Тук предполагам говорим за фабричната аларма а не aftermarket сащото при мен алармата така или иначе ги вдига.
П.С. Тук предполагам говорим за фабричната аларма а не aftermarket сащото при мен алармата така или иначе ги вдига.
FRYER 13 май 2009 - 23:12
Привет Милефф,
Да бъда честен изрових информацията от английски форум.Човека го е направил на сток Вектра Б без фабрична аларма и със сток ключ.И при него работи.Требе и аз да се престраша да го направя
Това което там се обсъждаше,че евентуално след монтаж по този начин се губи функцията 'one touch' или по нашенски,когато се задържи копчето за сваляне/вдигане на прозореца и веднага след това се пусне той не се вдига или сваля до долу(това се случва и всеки път след сваляне на акумулатор и е нужно препрограмиране).Човека обаче категорично опровергава тези съмнения и всичко си работи както преди(плюс комфорт система от ключа).
Мнението беше редактирано от siegfrid: 13 май 2009 - 23:46
Причина за редактиране:: Цитат на предхождащо мнение е излишен !
Да бъда честен изрових информацията от английски форум.Човека го е направил на сток Вектра Б без фабрична аларма и със сток ключ.И при него работи.Требе и аз да се престраша да го направя
Това което там се обсъждаше,че евентуално след монтаж по този начин се губи функцията 'one touch' или по нашенски,когато се задържи копчето за сваляне/вдигане на прозореца и веднага след това се пусне той не се вдига или сваля до долу(това се случва и всеки път след сваляне на акумулатор и е нужно препрограмиране).Човека обаче категорично опровергава тези съмнения и всичко си работи както преди(плюс комфорт система от ключа).
Мнението беше редактирано от siegfrid: 13 май 2009 - 23:46
Причина за редактиране:: Цитат на предхождащо мнение е излишен !
bocko 23 май 2009 - 17:55
И аз го направих и също работи перфекно не очаках че ще стане ноооо наистина работиии и най-важното не загубих никакви функиции за стъклата.Суперрррррр.
Мерси много на преводача и на автора на темата.
Мнението беше редактирано от bocko: 23 май 2009 - 17:58
Мерси много на преводача и на автора на темата.
Мнението беше редактирано от bocko: 23 май 2009 - 17:58
ceci_b 03 юни 2009 - 16:04
супер мерси много колега за инфото при мен стана елелментарно оголих кабелчетата свързах моста и съм в джаза 5 мин. работа. много ми е интересно защо не са го направили фабрично след като е такава фасулска работа
ico68 07 юни 2009 - 08:17
И при Astra G се получи "екстрата". Но го направих ме на буксата за централното в шофьорската врата.Защото кабелите бяха друг цвят.
ico68 09 юни 2009 - 19:36
dionisi 09 юни 2009 - 20:57
SKOFIELD**, на 29 May 2009, 11:19 PM, каза:
не нямам, интересуваме кафевият и черният за стъклата ли е? защото ми е вързана алармата към кабелите към снопа ама го няма точно този 1000%.Aко кафяв и червен е само сигнала ще взема от другаде?
Здравей колега,
Да на кафяв+черен трябва да се подаде маса и тогава джамците ще се затворят. А кафяв+червен виж дали няма такъв да излиза от снопа с кабели, който е на вратата. Защото по схема го дават кафяв+червен да идва от машинката за централно.
oci 10 юни 2009 - 11:55
Така нека кажа, че екстрата работи и при Вектра А. Кабелите са същите: кафяв+черен от вратата и кафяв+червен от снопа кабели в прага.
Намирате кафяв+черен от вратата:
01.jpg (40,97K)
Брой изтегляния: 23
След това намираме кафяв+червен от снопа в прага и правим "мост" м/у двата кабела(без да ги режем):
02.jpg (50,43K)
Брой изтегляния: 9
03.jpg (44,21K)
Брой изтегляния: 6
Сичко работи ток и жица:
http://vbox7.com/play:73f427f7
Намирате кафяв+черен от вратата:
01.jpg (40,97K)
Брой изтегляния: 23
След това намираме кафяв+червен от снопа в прага и правим "мост" м/у двата кабела(без да ги режем):
02.jpg (50,43K)
Брой изтегляния: 9
03.jpg (44,21K)
Брой изтегляния: 6
Сичко работи ток и жица:
http://vbox7.com/play:73f427f7
dart vectra 10 юни 2009 - 13:43
И при мен работи. Друг е въпроса, че в снопа излязоха три кафяво-червени кабела и по закона на гадостта последния се оказа верният.
dionisi 11 юни 2009 - 07:57
За да не налучкваш гледате този кабел който идва от вратата той е верния кафяво-червен.
30e 03 юли 2009 - 13:24
При Омега Б е същото...
За съжаление нямах апарат да снимам, но ще го обясня
1. Махате пластмасовата кора от ляво
2. Ще видите две големи пластмасови букси - отвиват се от купето с 10-тка ключе
3. От арматурното табло идват 2 снопа кабели - от по дългият /влиза от долната страна на буксите/ издирвате кафяво-черния кабел /само един е/
4. При Омега Б има два снопа кабели - един в прага и един под мокета - от този под мокета намирате два кафяво-червени кабела /всъщност и те идват от същия сноп /
5. Връзвате мост м/у кафяво-черния и единия от кафяво-червените
/тук не съм сигурен дали няма да работи при който и да е от двата, защото първия път не бях програмирал стъклата/
6. Програмирате стъклата на автоматично преди да пробвате иначе нищо не се случва и може да си кълцате кабели до утре !!!
Ако сте уцелили кабелите Честито
За съжаление нямах апарат да снимам, но ще го обясня
1. Махате пластмасовата кора от ляво
2. Ще видите две големи пластмасови букси - отвиват се от купето с 10-тка ключе
3. От арматурното табло идват 2 снопа кабели - от по дългият /влиза от долната страна на буксите/ издирвате кафяво-черния кабел /само един е/
4. При Омега Б има два снопа кабели - един в прага и един под мокета - от този под мокета намирате два кафяво-червени кабела /всъщност и те идват от същия сноп /
5. Връзвате мост м/у кафяво-черния и единия от кафяво-червените
/тук не съм сигурен дали няма да работи при който и да е от двата, защото първия път не бях програмирал стъклата/
6. Програмирате стъклата на автоматично преди да пробвате иначе нищо не се случва и може да си кълцате кабели до утре !!!
Ако сте уцелили кабелите Честито
Sandman 06 август 2009 - 08:22
Колегата Ba3KaTa го е пробвал на Калибра и също става.
Иначе тази схема работи на 100% на Астра Г, Зафира А и Вектра Б
FB_IMG_1510895290048.jpg (56,67K)
Брой изтегляния: 112
Иначе тази схема работи на 100% на Астра Г, Зафира А и Вектра Б
FB_IMG_1510895290048.jpg (56,67K)
Брой изтегляния: 112
Sandman 14 ноември 2010 - 17:13
GREEN каза:
Има едно доуточнение,което според мен трябва да се направи.
Свързах двата кабела ,както е обяснено в темата.(на Омега Б)
Но има едно проблемче,поне за мен.
Стоейки на място,на неработещ двигател и по време на движение,когато се натисне палеца за заключване(този,който е на вратата),стъклата се вдигат.
Аз обикновенно винаги карам на климатроник и това не е голямо неудобство за мен,обаче колегите с малки деца би било добре да имат едно на ум,защото не съм проверил дали при такова свързване, сработва датчика за съпротивление на затварянето и дали стъклото ще спре при появило се такова.
Освен това е доста вероятно да си оставиш ключовете на контакта и при отворени стъкла някой да се подпре на същия палец.
Резултатът е ,че оставаш отвън ,със заключена кола и без ключове.
Дано обясних достатъчно ясно.
Поздрави
Свързах двата кабела ,както е обяснено в темата.(на Омега Б)
Но има едно проблемче,поне за мен.
Стоейки на място,на неработещ двигател и по време на движение,когато се натисне палеца за заключване(този,който е на вратата),стъклата се вдигат.
Аз обикновенно винаги карам на климатроник и това не е голямо неудобство за мен,обаче колегите с малки деца би било добре да имат едно на ум,защото не съм проверил дали при такова свързване, сработва датчика за съпротивление на затварянето и дали стъклото ще спре при появило се такова.
Освен това е доста вероятно да си оставиш ключовете на контакта и при отворени стъкла някой да се подпре на същия палец.
Резултатът е ,че оставаш отвън ,със заключена кола и без ключове.
Дано обясних достатъчно ясно.
Поздрави
t_g_stoev 10 февруари 2011 - 09:06
Здравейте колеги.Имам една молба към хората,който са правели тая процедура.Ако имат снимков материал за вектра б ,моля да качат някоя снимка .Просто да не осерем нещата и да изгорим нещо като почнем ние да го правим ,и да си отворим работа за 2 лета.Имам разбира се и още 1 въпрос.Понеже съм с 4 ел стъкла ,и 4-те ли ще работят?Изчетох доста теми за това,стана ми ясно че ще изразходва и повече от акумолатора.Но меракът е големо нещо.Благодаря на отзовалите се.Другото което ме интересува ,понеже темата е доста стара,хората който са я направили тая система имали ли са някъкви проблеми до сега?Поздрави
Мнението беше редактирано от t_g_stoev: 10 февруари 2011 - 09:32
Мнението беше редактирано от t_g_stoev: 10 февруари 2011 - 09:32
borro 10 февруари 2011 - 09:47
Здравейте,
Понеже масово се говори за стъклата, но в заглавието на темата фигурира и шибедах. Искам някой ако може да даде мнение за вектра А:
Имам централно, не-заводска аларма, електрически шибедах. Има ли вариант да го подкарам с ключа. Или трябва функцията за автоматично вдигане на стъклата да работи и тогава?
Поздрави.
Понеже масово се говори за стъклата, но в заглавието на темата фигурира и шибедах. Искам някой ако може да даде мнение за вектра А:
Имам централно, не-заводска аларма, електрически шибедах. Има ли вариант да го подкарам с ключа. Или трябва функцията за автоматично вдигане на стъклата да работи и тогава?
Поздрави.
Yav 10 февруари 2011 - 14:11
Привет колеги
На моята Вектра А не се получи "пиниза". Кафяво-червения кабел от снопа в прага го намерих. Кафяво-черният ор вратата ме затрудни от кой сноп е. В прага има един по-тънък сноп и там имаше такъв кабел. Като го проследявам по-тънкия сноп обаче ми се струва че не отива към вратата, а някъде навътре към челното стъкло. Свързах тези два кабела, но не стана работата. Някой би ли ми казал кой е снопа от врата или най-добре да се покаже с някоя снимка, защото от показаните по-горе в темата не се разбира кой е снопа от вратата
ПС: според мен кафяво-черния кабел който намерих е този който трябва но..... възможмо ли е да има два с такава разцветка?
На моята Вектра А не се получи "пиниза". Кафяво-червения кабел от снопа в прага го намерих. Кафяво-черният ор вратата ме затрудни от кой сноп е. В прага има един по-тънък сноп и там имаше такъв кабел. Като го проследявам по-тънкия сноп обаче ми се струва че не отива към вратата, а някъде навътре към челното стъкло. Свързах тези два кабела, но не стана работата. Някой би ли ми казал кой е снопа от врата или най-добре да се покаже с някоя снимка, защото от показаните по-горе в темата не се разбира кой е снопа от вратата
ПС: според мен кафяво-черния кабел който намерих е този който трябва но..... възможмо ли е да има два с такава разцветка?
Stenli_ 10 февруари 2011 - 14:19
Някой може ли да каже какво се случва когато прозорците са вдигнати и колата се заключи, дали всеки път моторчето напъва да ги вдигне? И ако е така това няма ли да доведе до някаква повреда, я на моторче я на нещо друго?
Yav 10 февруари 2011 - 16:14
снопа от тази снимка не ми е ясен кой е точно
Намирате кафяв+черен от вратата:
Намирате кафяв+черен от вратата: