Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Vectra B

Vectra B - Волан

DAN67 снимка DAN67 28 октомври 2007 - 07:51

Може ли да се смени с такъв който може да се регулира нагоре-надолу и какво ми трябва за смяната-кутия, лост и т.н.
Отговори

Maiky снимка Maiky 29 октомври 2007 - 19:20

Пръта на регулиращя се състои от няколко части, свързани с карета! Ще ти трябва и нова основа за самия волан. Доста играчка е и вярвай ми, че ще го сложиш в едно положение и няма да го местиш с месеци. Освен ако колата не я кара някой друг освен теб, който и по габарити се различава от теб!
Отговори

DAN67 снимка DAN67 29 октомври 2007 - 20:57

 Maiky, на Oct 29 2007, 07:20 PM, каза:

Пръта на регулиращя се състои от няколко части, свързани с карета! Ще ти трябва и нова основа за самия волан. Доста играчка е и вярвай ми, че ще го сложиш в едно положение и няма да го местиш с месеци. Освен ако колата не я кара някой друг освен теб, който и по габарити се различава от теб!


Колега благодаря за бързия отговор. :beer:

Тогава ако волана е без регулиране в какво положение е спрямо регулируемия - горно, средно, долно?
Отговори

Maiky снимка Maiky 29 октомври 2007 - 21:17

Логиката следва да е в средно положение, което е и най-използваемо! Аз поне само на него карам, защото другите са ми крайно неудобни! При възможност ще се постарая (ако не забравя) да ти снимам възможните положения! :beer:
Отговори

DAN67 снимка DAN67 10 ноември 2007 - 17:28

Някой може ли да ми каже в какво положение е нерегулируемия волан и има ли смисъл да се сменя с регулируем нагоре-надолу. На мен ми трябва да е в най-горното възможно положение.
Отговори

DAN67 снимка DAN67 16 ноември 2007 - 19:28

Така смениха волана - необходими са освен пръта с каретата, така и кутията /пластмасите/ под самия волан и патрона за ключа защото има различия и при тях. Неподвижният волан е в най-долното от трите положения спрямо този с регулиране.
Много :flag: трябва за майстора защото си е голяма играчка. :icon_smile:

Трябват ми пласмасите, някой ако има да прати едно ЛС.
Отговори

mmaks снимка mmaks 22 септември 2008 - 09:58

От известно време като се върти волана зад него се чува нещо като стържене на пластмаса, все едно има раздробени парченца и се търкалят. Понякога леко запира дори и като го натиснеш изпуква леко пластмасата и се завърта. Махнах корите и шума се чува от тази част - черната като гривна дето е.
Публикувано изображение
Каква функция има тя и ако я сваля може ли да се ремонтира нещо?
Отговори

SKOFIELD** снимка SKOFIELD** 22 септември 2008 - 12:37

колега и аз го забелязвам от време на време този проблем ама не сам си играл да тарся какво е.. Ако някои може да каже за какво става въпрос ще е добре .. :)
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 22 септември 2008 - 15:10

Да не спамя темата, ама и моята скърца. Три пъти свалях пластмасите /по друг повод/ и се мъчих да разбера от къде идва скърцането, но не успях. Но като че ли започнах да свиквам и вече не ме дразни толкова. Ако някой има отговор на въпроса, ще се радвам да го узная и аз!
Отговори

Maiky снимка Maiky 22 септември 2008 - 20:43

Колеги,
да разбуля мистерията............като свалите волана и след това и "макарата" от долната и страна ще види един стопер, който изпълнява лседната функция: когато свалите волана, да не можете да пренавиете лентовия кабел! За съжаление този стопер се прецаква с времето и започва ужасно скърцащи звук на пластмаса...........моя, на Милеф и още няколко дадоха този проблем, решението е просто и ефикасно: махате стопера и скърцането изчезва! Понеже моя го махнах доста време след като се разскърца, бех успял и да отчупя парче от макарата..........
Успех на всички!
Отговори

mmaks снимка mmaks 22 септември 2008 - 22:06

Мерси колега за инфото. Значи махам волана и разглобявам черното, т.е. това в което е макарата ако съм разбрал правилно и вътре ще видя какво е положението ?
Отговори

Maiky снимка Maiky 22 септември 2008 - 22:27

Не точно.........сваляш волана, макарата излиза цялата и от долната и страна ще видиш стопера. НЕ разглобявай макарата!
Отговори

mileff снимка mileff 23 септември 2008 - 08:29

Аз използвам случая да попитам дали някой има някаква скоба за сваляне на волана, че моя с дърпане не става... Иво знае от опит :icon_wink2:
Отговори

Рошко снимка Рошко 23 септември 2008 - 09:46

 mileff, на Sep 23 2008, 09:29 AM, каза:

Аз използвам случая да попитам дали някой има някаква скоба за сваляне на волана, че моя с дърпане не става... Иво знае от опит :thu:

Хващаш един як циганин да го дърпа, а ти ма'аш сцентър и голЕм чук по оста. Старият ми волан (оригиналният на Тигра и Астра Ф) излезе много лесно, но после като го смених с новия - трилъчката като на G-то, като го сложиха накриво, голямо ма'ане с чука падна докато го извадим. Успех :icon_wink2:

П.П. Като вземете да блускате, не развивайте гайката докрай... Оставете я навита донякъде, за да спре волана като тръгне, че иначе дърпаия може и без зъби да остане... Не че другия с чука не може пак да му ги избие де :thu:



@Мaiky: Този чоп за който говориш не е ли за автоматично изключване на мигача при връщане на волана? :61:
Отговори

Maiky снимка Maiky 23 септември 2008 - 10:12

 tigra79, на Sep 23 2008, 10:46 AM, каза:

@Мaiky: Този чоп за който говориш не е ли за автоматично изключване на мигача при връщане на волана? :icon_wink2:


Не, този "чоп" само фиксира макарата когато е свалена да не може да развиете кабела.

Милене, аз си намерих скобата, трябва да я пробваме дали е точния размер! :thu:
Отговори

mileff снимка mileff 23 септември 2008 - 11:21

 tigra79, на Sep 23 2008, 10:46 AM, каза:

....че иначе дърпаия може и без зъби да остане... Не че другия с чука не може пак да му ги избие де :icon_wink2:


Е па нали ще е циганин, ще го жертваме :61:

 Maiky, на Sep 23 2008, 11:12 AM, каза:

Милене, аз си намерих скобата, трябва да я пробваме дали е точния размер! :thu:


После кой пазел тайни :) С тази информация ме зарадва, само дано да стане :thu:
Отговори

Гостpeshokn_* 23 октомври 2008 - 18:02

Колега, заповядай на някоя от срещите, които провеждаме в Кюстендил и ще ти покажа моя "чупещ се" волан ... прав е Иво като ти казва, че ще го сложиш на едно положение и няма да го местиш... Нагласяш си го както ти е удобно и повече не се пипа! :mhihi:
Отговори

iliev82 снимка iliev82 23 октомври 2008 - 22:01

Абсолютно прави са колегите - и аз имам чупещ волан на мойта кола и повярвай ми не го ползвам. Като си нагласиш седалката на дълбочина и височина и си 6+.
Отговори

VladoR снимка VladoR 24 октомври 2008 - 07:47

 Maiky, на Oct 29 2007, 10:17 PM, каза:

Логиката следва да е в средно положение, което е и най-използваемо! Аз поне само на него карам, защото другите са ми крайно неудобни! При възможност ще се постарая (ако не забравя) да ти снимам възможните положения! :mhihi:


Нямам идея как е при Вектра, но при Омега Б това е е дна пълна недомислица. И аз си мислех, че би ми било адски удобно най-горното положение, ама не би - конструкцията (нетипично за немски автомобил) е правена явно от олигофрен в делириум. Защо: в най-горно положение между волана и сенника на таблото пръстите си може да завре само мадама-пианистка. Е за чий ми е тогава това регулиране - нали логиката е, че горното положение е за по-едри хора. Е*ати инженерната мисъл, е*ати чудото - човек 120 кила с пръсти на тинейджърка - иначе забрави да ползваш най-горното положение.

Аз лично от 5 положения сега използвам междинното над средното (това между средното и най-горното).

Успех
Отговори

kemo снимка kemo 14 февруари 2009 - 10:56

здравейте колеги, понеже съм намислил да си смена цвета на лампичките на копчетата на волана и се чудя как да го разглобя без да направя някоя беля,
дали някой е сменял или разглабял волана за да стигне до тези 6 копчета?
Отговори

Бърз отговор

Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg