Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

шум в ск. кутия

plamen33 снимка plamen33 23 юни 2009 - 13:26

зтравеи те колеги.От една година имам опел вектра б x20tdh нямам никакви проблеми досега.Появисе странен шум в скоростната кутия.Наи силно се чува от ляво където е капака на 5предавка.Иначе скоростите се включват без проблем и като натисна съединителя шума изчезва.Моля помогнете.Благодаря.
Отговори

Оги снимка Оги 23 юни 2009 - 13:36

 plamen33, на 23 Jun 2009, 02:26 PM, каза:

... и като натисна съединителя шума изчезва


При това условие за мен причината е аксиалния лагер! Това е нещото, което (при условие, че колата е в покой) спира да се върти при натискане на съединителя!
Мнението беше редактирано от Оги: 23 юни 2009 - 13:37
Отговори

plamen33 снимка plamen33 23 юни 2009 - 13:51

благодаря за отговора.прочетох някате във форума че може да е лагер на първичния вал но несъм сигорен.И още нещо.Аксеален лагер на съединителя ли става дума.
Отговори

Оги снимка Оги 23 юни 2009 - 13:55

 plamen33, на 23 Jun 2009, 02:51 PM, каза:

Аксеален лагер на съединителя ли става дума.



Да. Така като се замисля има логика и да е първичния вал, но да стигнеш до него трябва да се свали кутия и т.н. тоест ще видиш дали лагера е здрав първо.
Отговори

bat_jorko снимка bat_jorko 23 юни 2009 - 14:01

А има ли възможност да е свързано с диференциала? Каква следва да е логиката, ако шума продължава, дори и при натиснат съединител?
Отговори

Оги снимка Оги 23 юни 2009 - 14:04

 plamen33, на 23 Jun 2009, 02:26 PM, каза:

... и като натисна съединителя шума изчезва


 bat_jorko, на 23 Jun 2009, 03:01 PM, каза:

Каква следва да е логиката, ако шума продължава, дори и при натиснат съединител?


Жоре чети пак браат <_<
Мнението беше редактирано от Оги: 23 юни 2009 - 14:07
Отговори

plamen33 снимка plamen33 23 юни 2009 - 14:31

още нещо.като загре колата шума едва се чува.като натисна съединителя и гопусна рязко се чува едно изхлопване.
Отговори

kalin09 снимка kalin09 24 юни 2009 - 00:15

 Оги, на 23 Jun 2009, 01:36 PM, каза:

При това условие за мен причината е аксиалния лагер! Това е нещото, което (при условие, че колата е в покой) спира да се върти при натискане на съединителя!

Оги,голяма грешка!Аксиалния лагер работи(върти се) при натискане на съединителя.Е,върти се и без да го натискаш,но без товар.Има малка тънкост-ако е аксиалния лагер има виене и при двете положения-обикновено при натиснат съединител повече <_<
Отговори

Оги снимка Оги 24 юни 2009 - 00:37

 kalin09, на 24 Jun 2009, 01:15 AM, каза:

Оги,голяма грешка!Аксиалния лагер работи(върти се) при натискане на съединителя.Е,върти се и без да го натискаш,но без товар.Има малка тънкост-ако е аксиалния лагер има виене и при двете положения-обикновено при натиснат съединител повече <_<


Така ли? Какво ще посъветваш колегата в такъв случай?

Ае тоя лагер да не му бъркам името ...
Отговори

cop снимка cop 24 юни 2009 - 05:52

Добро утро колега, минавал съм по този път и аз, та от опит ти казвам: 1. Когато е студена колата трака по силно. 2. Когато натиснеш педала на съединителя изчезва. 3. когато загрее колата почти не се чува. 4. скоростите си влизат нормално. Отговорът ти е лагер на първичния вал на скоростната кутия. Ако е аксеален той си шуми и в двете положения, но повече при натиснат съединител, понеже токава действа най-грубо казано.
Сега решението: не пипай абсолютно нищо. От опит на моята предна колица /Караван Х20ДТХ/ и направих 45000 км с този шум и нямах проблем. В момента приятеля на който я продадох преди 6 месеца и е навил още 15000 и пак няма проблем. Гарантирам ти, :mhihi: карай и не пипай нищо по ск. скутия, а и смяна на маслото не помага от опит ти казвам. Всичко което ти казвам е от майстора ми , в който имам 100% доверие. вече 3 кола ми купува и поддържа така че....
Карай спокойно. потърси във форума има писано по темата. Лек и незабравим ден ти желая. <_< :doh:
п.п. Мамка им избори, заради тях не мога да дойда на събора пфу да им........
Отговори

Росен Желев снимка Росен Желев 24 юни 2009 - 06:33

Я да видим какво имаме тука.Ситуациите са две .Ако при студена кола се чува някякво почукване и при натискане на съединителя изчезва е лагер на първичния вал.Това почукване изчезва и когато загрее колата.Но ако има шум и при студена и топла кола и при натискане на съединиителя изчезва е аксиален лагер.
Пак казвам лагера на първичния вал почуква.
Мнението беше редактирано от Росен Желев: 24 юни 2009 - 06:34
Отговори

kalin09 снимка kalin09 24 юни 2009 - 11:25

Аксиален лагер е този ,които натиска съединителя.99 % от случаите при тези симптоми се оказва лагер на вала,защото при натиснат съединител тои не се върти,а при пуснат започва.Аксиалния е обратното.Проста проба на колите с жило-бутнета вилката на съединителя напред с ръка-ако шума изчезне-акс лагер,ако не лагер в скоростите
Отговори

plamen33 снимка plamen33 24 юни 2009 - 12:05

благодаря за мненията. за сега няма да пипам нищо а ще карам така.като спре ще си купя друга скоростна кутия.лек и приятен ден колеги.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg