шум в ск. кутия
plamen33 23 юни 2009 - 13:26
зтравеи те колеги.От една година имам опел вектра б x20tdh нямам никакви проблеми досега.Появисе странен шум в скоростната кутия.Наи силно се чува от ляво където е капака на 5предавка.Иначе скоростите се включват без проблем и като натисна съединителя шума изчезва.Моля помогнете.Благодаря.
Оги 23 юни 2009 - 13:36
plamen33 23 юни 2009 - 13:51
благодаря за отговора.прочетох някате във форума че може да е лагер на първичния вал но несъм сигорен.И още нещо.Аксеален лагер на съединителя ли става дума.
Оги 23 юни 2009 - 13:55
bat_jorko 23 юни 2009 - 14:01
А има ли възможност да е свързано с диференциала? Каква следва да е логиката, ако шума продължава, дори и при натиснат съединител?
Оги 23 юни 2009 - 14:04
plamen33 23 юни 2009 - 14:31
още нещо.като загре колата шума едва се чува.като натисна съединителя и гопусна рязко се чува едно изхлопване.
kalin09 24 юни 2009 - 00:15
Оги, на 23 Jun 2009, 01:36 PM, каза:
При това условие за мен причината е аксиалния лагер! Това е нещото, което (при условие, че колата е в покой) спира да се върти при натискане на съединителя!
Оги,голяма грешка!Аксиалния лагер работи(върти се) при натискане на съединителя.Е,върти се и без да го натискаш,но без товар.Има малка тънкост-ако е аксиалния лагер има виене и при двете положения-обикновено при натиснат съединител повече
Оги 24 юни 2009 - 00:37
kalin09, на 24 Jun 2009, 01:15 AM, каза:
Оги,голяма грешка!Аксиалния лагер работи(върти се) при натискане на съединителя.Е,върти се и без да го натискаш,но без товар.Има малка тънкост-ако е аксиалния лагер има виене и при двете положения-обикновено при натиснат съединител повече
Така ли? Какво ще посъветваш колегата в такъв случай?
Ае тоя лагер да не му бъркам името ...
cop 24 юни 2009 - 05:52
Добро утро колега, минавал съм по този път и аз, та от опит ти казвам: 1. Когато е студена колата трака по силно. 2. Когато натиснеш педала на съединителя изчезва. 3. когато загрее колата почти не се чува. 4. скоростите си влизат нормално. Отговорът ти е лагер на първичния вал на скоростната кутия. Ако е аксеален той си шуми и в двете положения, но повече при натиснат съединител, понеже токава действа най-грубо казано.
Сега решението: не пипай абсолютно нищо. От опит на моята предна колица /Караван Х20ДТХ/ и направих 45000 км с този шум и нямах проблем. В момента приятеля на който я продадох преди 6 месеца и е навил още 15000 и пак няма проблем. Гарантирам ти, карай и не пипай нищо по ск. скутия, а и смяна на маслото не помага от опит ти казвам. Всичко което ти казвам е от майстора ми , в който имам 100% доверие. вече 3 кола ми купува и поддържа така че....
Карай спокойно. потърси във форума има писано по темата. Лек и незабравим ден ти желая.
п.п. Мамка им избори, заради тях не мога да дойда на събора пфу да им........
Сега решението: не пипай абсолютно нищо. От опит на моята предна колица /Караван Х20ДТХ/ и направих 45000 км с този шум и нямах проблем. В момента приятеля на който я продадох преди 6 месеца и е навил още 15000 и пак няма проблем. Гарантирам ти, карай и не пипай нищо по ск. скутия, а и смяна на маслото не помага от опит ти казвам. Всичко което ти казвам е от майстора ми , в който имам 100% доверие. вече 3 кола ми купува и поддържа така че....
Карай спокойно. потърси във форума има писано по темата. Лек и незабравим ден ти желая.
п.п. Мамка им избори, заради тях не мога да дойда на събора пфу да им........
Росен Желев 24 юни 2009 - 06:33
Я да видим какво имаме тука.Ситуациите са две .Ако при студена кола се чува някякво почукване и при натискане на съединителя изчезва е лагер на първичния вал.Това почукване изчезва и когато загрее колата.Но ако има шум и при студена и топла кола и при натискане на съединиителя изчезва е аксиален лагер.
Пак казвам лагера на първичния вал почуква.
Мнението беше редактирано от Росен Желев: 24 юни 2009 - 06:34
Пак казвам лагера на първичния вал почуква.
Мнението беше редактирано от Росен Желев: 24 юни 2009 - 06:34
kalin09 24 юни 2009 - 11:25
Аксиален лагер е този ,които натиска съединителя.99 % от случаите при тези симптоми се оказва лагер на вала,защото при натиснат съединител тои не се върти,а при пуснат започва.Аксиалния е обратното.Проста проба на колите с жило-бутнета вилката на съединителя напред с ръка-ако шума изчезне-акс лагер,ако не лагер в скоростите
plamen33 24 юни 2009 - 12:05
благодаря за мненията. за сега няма да пипам нищо а ще карам така.като спре ще си купя друга скоростна кутия.лек и приятен ден колеги.