Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Машинки за централното

pug снимка pug 25 ноември 2005 - 15:38

Имам едно въпросче и се надявам да има някой който ще може да ми отговори. Искам да си поставя централно заключване на вратите. Колата ми се има аларма но не оригинална, а монтирана по късно. Попаднаха ми 4 оригинални машинки за централното от опел. Машинките са с 4 клеми 2 големи и 2 по-малки. Предполагам че се връзват както универсалните машинки. Знам кои са изводите от алармата но незнам как стоят нещата с машинката. Някой да знае нещо по въпроса? Или да отивам и да взимам универсални машинки
Отговори

cecooooo снимка cecooooo 25 ноември 2005 - 22:52

Най вероятно ще ти трябва интерфейса и микроключетата за ключалките на предните врати . А що се отнася до свързването , намери си схемата на Опел .
Отговори

Jony снимка Jony 26 ноември 2005 - 07:19

Нищо не споменаваш за блок за управление на централното заключване?!?
Според мен липсата на такъв, както и липсата на микроключета за управление на централното от ключа, не са чак толкова фатални.
1. Преди да предприемеш каквото и да било се убеди, че алармата подържа управление на централно.
2. Ако всичко е ОК, трябва да се изтестват изводите за машинките, като идеята е, че има намотка (около 60 ома), на която при подаване на един поляритет заключва, а на друг отключва т.е. разменяне на "+" и "-".
3. Необходимо е да проследиш точно тези изводи в куплунзите към блока за управление. С две релета с нормално отворени и нормално затворени контакти, може да се "имитира" блока за централното, ако не можеш да намериш такъв.
Отговори

pug снимка pug 28 ноември 2005 - 15:31

Jony, на Nov 26 2005, 07:19 AM, каза:

Нищо не споменаваш за блок за управление на централното заключване?!?
Според мен липсата на такъв, както и липсата на микроключета за управление на централното от ключа, не са чак толкова фатални.
1. Преди да предприемеш каквото и да било се убеди, че алармата подържа управление на централно.
2. Ако всичко е ОК, трябва да се изтестват изводите за машинките, като идеята е, че има намотка (около 60 ома), на която при подаване на един поляритет заключва, а на друг отключва т.е. разменяне на "+" и "-".
3. Необходимо е да проследиш точно тези изводи в куплунзите към блока за управление. С две релета с нормално отворени и нормално затворени контакти, може да се "имитира" блока за централното, ако не можеш да намериш такъв.
<{POST_SNAPBACK}>

Ами блок за управление на ЦЗ колата няма.
За микроключетата не е проблем да се набавят, но мисля че не са ми необходими защото може би ще премахна ключалките изцяло.
Алармата има опция за управление на ЦЗ.
При липсата на УБ предполагам че изводите за които говориш ще са аналогични с тези на алармата? или греша.
Каква ще е ролята на релетата и какво по точно представляват тези? Нещо по-специални ли са?
Отговори

Georgiev снимка Georgiev 28 ноември 2005 - 17:26

Аз лично си купих обикновенни машинки за централно.От тези с по два извода.Алармата ми има един изход + за заключване и един + за отключване.Подаването на напрежение става в съответствие на това дали отключвам или заключвам(посредством дистанционното, с ключа не работи).За да обръщам поляритета използвам две релета едно за отключване и едно за заключване ако някой се интересува мога допълнително да обясна за начина на свързване на релетата. Не е нищо сложно.На мен цялото централно ми излезе Двадесет и пет шест лева (машинки релета кабел). Сега е по удобно
Отговори

damian_bo снимка damian_bo 28 ноември 2005 - 18:14

Според мен щом алармата ти командва централно, нямаш никакви ядове. Просто на оригиналните машинки намираш на кои клеми отваря/затваря и използваш само тях. В крайна сметка до алармата ще стигнат само два кабела, на които съответно подаваш +/-. Тях ги връзваш към алармата и забравях. Не ти трябва нито релета, нито блок за управление. При това положение централното ще ти работи само с дистанционното на алармата и съответно ще работи докато ти е в ред алармата.
Отговори

Jony снимка Jony 29 ноември 2005 - 17:23

Оригиналните машинки се управляват с -.
Ако вземеш и вържеш всички машинки в паралел (като се спази поляритета откл/закл), нямаш проблем да оправляваш с каквото си искаш, но провери макс. ток от алармата. На моята е 200 мА и при директно свързване...
Късмет!!!
Отговори

batko32 снимка batko32 30 ноември 2005 - 22:55

Jony, на Nov 29 2005, 05:23 PM, каза:

Оригиналните машинки се управляват с -.
Ако вземеш и вържеш всички машинки в паралел (като се спази поляритета  откл/закл), нямаш проблем да оправляваш с каквото си искаш, но провери макс. ток от алармата. На моята е 200 мА и при директно свързване...
Късмет!!!
<{POST_SNAPBACK}>

..........и само като допълнение....Добре е да се сложат машинки със 5 "пет" извода на предните врати. Така ще можеш и с ключ да си управляваш останалите врати :)
Отговори

pug снимка pug 01 декември 2005 - 14:53

Благодаря на всички за отговорите само да ми свалят гипса и се залавям за работа.
Отговори

Jony снимка Jony 02 декември 2005 - 09:23

pug, на Dec 1 2005, 02:53 PM, каза:

Благодаря на всички за отговорите само да ми свалят гипса и се залавям за работа.
<{POST_SNAPBACK}>


Стискам палци :kinggrin:

Съветвам те да не махаш ключалките изцяло, но твоя воля!

:clap:
Отговори

master снимка master 02 декември 2005 - 11:36

Само още едно малко допълнение - има и един друг параметър - времето за подаване на сигнала към машинките.Ако не ме лъже паметта беше някъде около 0,7 сек.Иначе и без блок за упр. на централното ше стане работата - аз при поставянето на алармата го изгорих щото нямах схема ама сега си работя само с алармата и няма проблеми.Така че виж си схемата и в десния праг са почти всички кабели които ти трябват - всъщност те са два и това е за Вектра , но предполагам че и за кадета е същото.
А относно ключалките и моя съвет е да си ги оставиш щото на два пъти ми се случи лампата в багажника да остане да свети и за една нощ- никакъв акумулатор.
А другия вариант е да имаш познат автоджамбазин :D
Отговори

pug снимка pug 02 декември 2005 - 15:58

master, на Dec 2 2005, 11:36 AM, каза:

... два пъти ми се случи лампата в багажника да остане да свети и за една нощ- никакъв акумулатор.
А другия вариант е да имаш познат автоджамбазин :D
<{POST_SNAPBACK}>
Това с лампата в багажника верно е голям проблем. На мен по същата причина ми се наложи да разкостя цялата кола и да проверя цялата инсталация заради тази гадна лампичка. Но кой да предположи че тя прави мизерии при положение че и бях монтирал чистоново бутонче.
Отговори

master снимка master 02 декември 2005 - 16:31

Ако ти се случи пак за да не разкостваш цялата кола направи така -
откачаш клемата на акумулатора /няма значение коя/и затваряш веригата през един амперметър / мултицет на обхват 10 А/
слагаш си амперметъра на такова място че да го виждаш отвътре от купето и засичаш показанието му примерно 2,8 А
почваш да скубеш бушоните един по един като скубеш- гледаш показанието на амперметъра и ако няма промяна-връщаш бушона
Като видиш на кой бушон е промяната на амперметъра - поглеждаш за кво е тоя бушон и търсиш причината там
така се откриват най-лесно сякакви утечки :kinggrin:
Отговори

Plamen снимка Plamen 17 декември 2005 - 16:29

Здравейте,

прочетох темата и мисля, че се натъкнах на същия проблем.
Тъй като ми е голям мерак да се ровя из Астричката, си взех една аларма, която беше значително по-евтина, но без опцията монтаж.
Естествено това си беше предизвикателство и реших, че ще се справя сам.
Да ама не.
Идеята за алармата е единствено гъзарията с дестанционното и за пред застрахователите.

Имам проблем със свързването на централното заключване.
Разглобих почти целия салон (без вратите(, проследих всички кабелчета, намерих блока за управление на централното в десния праг и дори измерих всички изводи, обаче не знам как да го свържа точно.
Алармата поддържа всякакви центални, но има собствен блок за управление.
Идеята ми е да си запазя собствения и просто да вържа алармата като още един ключ.

Незнам обаче как да го направя точно, за да не изгоря оригиналния модул, пък и в случай че нещо откаже алармата да мога да си отключа колата по стария начин с ключето.

Ако някой има опит в свързването да помага, че вече втора седмица колата е на части :flag:
Отговори

ugtuning снимка ugtuning 12 февруари 2007 - 18:40

Здравейте, имам следният въпрос. Как да свържа машинки с пет крачета? На Астрата на двете предни врати се повредиха, но те са с по четири кабела, сега съм си намерил от оригиналните с по пет но нямам идея за какво е петият. Ако знае някой моля за помощ. :wave: :25:
Отговори

ugtuning снимка ugtuning 12 февруари 2007 - 20:13

:25:
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 13 февруари 2007 - 09:54

Plamen, на Dec 17 2005, 05:29 PM, каза:

Алармата поддържа всякакви центални, но има собствен блок за управление.
Идеята ми е да си запазя собствения и просто да вържа алармата като още един ключ.

Незнам обаче как да го направя точно, за да не изгоря оригиналния модул, пък и в случай че нещо откаже алармата да мога да си отключа колата по стария начин с ключето.

Ако някой има опит в свързването да помага, че вече втора седмица колата е на части  :25:
 

Трябва да отвориш левия праг и да вържеш там два от кабелите от алармата. Не си спомням на изуст цветовете. Трябва да погледна и ще ти кажа кои са.

Но задължително преди това си провери програмируемите функции на алармата. Трябва да е настроен кратък импулс: 0,5 - 0,7 секунди.
Отговори

Duke_BG снимка Duke_BG 13 февруари 2007 - 10:00

а ако някой каже каква му е алармата цена нема да има

5 кабела са със следното предназначение :
Лилав и зелен - изводите на моторчето - чреза обръщане на поляритета се отключва/заключва
Черен - общ на микро ключетата в управляващата машинка
бял - отключване - свързва се с черния при отключване с ключа (или на ръка от лостчето)
кафяв - заключване - свързва се с черния при заключване с ключа (или на ръка от лостчето)

обикновенно черния се връзва на маса - така че ако подадеш маса на белия ще отключи а ако подадеш маса на кафевия ще заключи

Цветовете обикновенно са такива
оригиналните машинки имат и още една намотка (или моторче) чрез която се прави "двойно заключване" - т.е. блокират допълнително механизмите и не позволяват да се движат лостчетата
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 13 февруари 2007 - 11:36

Duke_BG, на Feb 13 2007, 11:00 AM, каза:

Цветовете обикновенно са такива
оригиналните машинки имат и още една намотка (или моторче) чрез която се прави "двойно заключване" - т.е. блокират допълнително механизмите и не позволяват да се движат лостчетата
 

Знаеш ли нещо повече за това "двойно заключване"?
Какви сигнали се подават?

Аз разглеждах ключето от което се командва режима на заключване. В ключалката на шофьорската врата има микропревключвател, който подава маса на два различни кабела.

Аз замених този превключвател с реле, тъй като искам при заключване от алармата да ми се задейства double lock. Обаче нещо може би съм объркал и при певключване на релето в режим double lock протича голям ток, а централното заключване не преминава в този режим.
Пробвах да отстраня релето и на ръка връзва кабелите така че да е или единия или другия вариант. Стандартното откл/закл си работи нормално, но при режим двойно закл, не става.

Как точно работи double lock?
Отговори

Duke_BG снимка Duke_BG 14 февруари 2007 - 12:49

PeteRHR, на Feb 13 2007, 11:36 AM, каза:

Duke_BG, на Feb 13 2007, 11:00 AM, каза:

Цветовете обикновенно са такива
оригиналните машинки имат и още една намотка (или моторче) чрез която се прави "двойно заключване" - т.е. блокират допълнително механизмите и не позволяват да се движат лостчетата
 

Знаеш ли нещо повече за това "двойно заключване"?
Какви сигнали се подават?

Аз разглеждах ключето от което се командва режима на заключване. В ключалката на шофьорската врата има микропревключвател, който подава маса на два различни кабела.

Аз замених този превключвател с реле, тъй като искам при заключване от алармата да ми се задейства double lock. Обаче нещо може би съм объркал и при певключване на релето в режим double lock протича голям ток, а централното заключване не преминава в този режим.
Пробвах да отстраня релето и на ръка връзва кабелите така че да е или единия или другия вариант. Стандартното откл/закл си работи нормално, но при режим двойно закл, не става.

Как точно работи double lock?
 


там е таботата че не знам :(
но обикновенно управяващите сигнали са към маса - откачи кабела от буксата на вратата , някой да ти държи ключа в положение "двойно заключване и мери съпротивление на буксата към маса - може и да изкочи заека :)

така както описваш че си го направил мисля че се "сбиват" двата механизма - първо трябва да е заключено и след това да се подаде сигнал за блокировката

сега ми стана интересно и разгледах ел схемите - пробвай да дадеш на маса (при заключени вече врати ) червено-жълтия кабел (извод 12 в блока за управление на ЦЗ
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg