Акумулатор
Мишо 22 ноември 2010 - 10:12
Колата ми е Астра Г с X16XEL. Взех я от Германия с 44Ah BERGA акумулатор, който е на по-малко от две години. Колата беше за рутинни ремонти при майсторчетата които я поддържат и ме вкараха в голям филм. Според тях този акумулатор е прекалено слаб за този двигател и всички комсуматори по колата. И понеже помпата на хидравликата е електрическа, мощността му щяла да идва малка и зимата като пусна всички консуматори помпата да се мъчи и един вид се прецаквала с времето... а всички знаем каква и е цената.
Доста се учудих на това изказване, но с тая цена на помпата сега се чудя дали да взема нов акумулатор 54-60Аh и да ми е мирна главата.
Как мислите има ли някаква логика в това за помпата?
Доста се учудих на това изказване, но с тая цена на помпата сега се чудя дали да взема нов акумулатор 54-60Аh и да ми е мирна главата.
Как мислите има ли някаква логика в това за помпата?
Racingbooy 22 ноември 2010 - 10:27
Според мен е малък този акумулатор.Идва зима и трябва да сме подготвени
Аз съм с 60Аh и като е по студено на малки разтояния с пуснати консумативи малко трудно зарежда.Така че моя съвет е да си вземеш един по голям акумулатор,хем гаранция дават хората пък твоя да си седи резерва (позареждай го от време на време)
Мнението беше редактирано от Racingbooy: 22 ноември 2010 - 10:28
Аз съм с 60Аh и като е по студено на малки разтояния с пуснати консумативи малко трудно зарежда.Така че моя съвет е да си вземеш един по голям акумулатор,хем гаранция дават хората пък твоя да си седи резерва (позареждай го от време на време)
Мнението беше редактирано от Racingbooy: 22 ноември 2010 - 10:28
kabby 22 ноември 2010 - 10:39
В книжката какво пише ?
Има каталог на Bosch, в който можеш да провериш за твоята кола (по модел, година и кубатура са описани), кой точно акумулатор се препоръчва.
Ето каталога на български.
Има каталог на Bosch, в който можеш да провериш за твоята кола (по модел, година и кубатура са описани), кой точно акумулатор се препоръчва.
Ето каталога на български.
Гено 22 ноември 2010 - 10:54
не се вкарвай в някакви филми, добър си е акумулатора (даже и според каталога на Бош ), а помпата си има "защита", ако не и стига напрежението, просто се изключва и по това най-лесно се разбира, впрочем, ако има някакъв проблем с акумулатор или алтернатор
Мишо 22 ноември 2010 - 11:05
Ами в книжката е доста смешно написано... от 36 до 70Ah според модела... това е.
В сайтовете на няколко производители на акумулатори препоръчваните мощности за този двигател ми излизат в порядъка 41-61Ah.
Просто ми е супер тъпо почти нов акумулатор да го изхвърля в мазата, не че ми се свидят пари за нов.
Вариантите за нов които гледах са иначе, 54Ah S5, 63Ah S5 и 60Аh S4 на бош. Колата зимата се кара предимно на къси разстояние и предполагам не успява да зареди добре, та това ме притеснява най-вече.
В сайтовете на няколко производители на акумулатори препоръчваните мощности за този двигател ми излизат в порядъка 41-61Ah.
Просто ми е супер тъпо почти нов акумулатор да го изхвърля в мазата, не че ми се свидят пари за нов.
Вариантите за нов които гледах са иначе, 54Ah S5, 63Ah S5 и 60Аh S4 на бош. Колата зимата се кара предимно на къси разстояние и предполагам не успява да зареди добре, та това ме притеснява най-вече.
siegfrid 22 ноември 2010 - 11:10
Карай си с този акумулатор и не се занимавай с глупости - ресурсът му е достатъчен.
Колегата ти каза за помпата - има си защита и няма какво да и се случи.
Колегата ти каза за помпата - има си защита и няма какво да и се случи.
siegfrid 22 ноември 2010 - 11:26
Хората 1,8 и 2,0 карат с 44Ah Вие го съветвате нов да си купува
1.4/1.6/1.8/2.0 , i [F]; 09.91-08.98
Айде и сега по модели акумулатори на Бош:
S5 004 - 61Ah; 600A (EN)
S4 001; - 44Ah; 440A (EN)
S3 001 - 41Ah; 360A (EN)
1.4/1.6/1.8/2.0 , i [F]; 09.91-08.98
Айде и сега по модели акумулатори на Бош:
S5 004 - 61Ah; 600A (EN)
S4 001; - 44Ah; 440A (EN)
S3 001 - 41Ah; 360A (EN)
Гено 22 ноември 2010 - 11:27
Punisher 22 ноември 2010 - 13:08
За 1.6 няма нужда от по голям акумулатор. Баща ми от 6 години кара неговата 1.9 с 44 Ah и не е имал проблеми. В България много майстори казват работи само да се направят на майстори. Достатъчен ти е тоя акумулатор.
Мишо 22 ноември 2010 - 14:52
Благодаря ви за мненията колеги.
Аз минах преди малко да го проверят. С някакъв тестер Бош изкараха, че е на 87% капацитета му, което предполагам е добре.
При запален двигател и пуснати дълги светлини, подгрев на задното стъкло и огледалата и парно напрежението беше 14,05V...
Май ще го карам докато умре.. то ще се види зимата. Единствено се притеснявах за помпата, че там работата е
Мнението беше редактирано от Мишо: 22 ноември 2010 - 14:55
Аз минах преди малко да го проверят. С някакъв тестер Бош изкараха, че е на 87% капацитета му, което предполагам е добре.
При запален двигател и пуснати дълги светлини, подгрев на задното стъкло и огледалата и парно напрежението беше 14,05V...
Май ще го карам докато умре.. то ще се види зимата. Единствено се притеснявах за помпата, че там работата е
Мнението беше редактирано от Мишо: 22 ноември 2010 - 14:55
mely 22 ноември 2010 - 15:05
Колега ,не се притеснявай.Току що го погледнах в аутодатата.Дават го точно 44Ач .Няма от -до
Petar Staykov 23 ноември 2010 - 14:11
Няма смисъл от по голям акомулатор по големия акомулатор ще се зарежда по бавно от колата и така ще му скасиш живота. А относно помпата динамото си произвежда достатъчно ток за да я захранва. Пробвай на запален двигател да изваадиш едната клема и да видиш дали имаш серво. Щом си пали лесно колата сутрин не го пипай.
vladkata 23 ноември 2010 - 17:40
Тия 'майстори' май са искали да ти продадът акомулатор сефте чувам подобна глупост ,че бил слаб акомулатора и ще изгори помпата нали затова е алтернатора ,а бергата е супер акомулатор .Карай си и не слушай глупави мнения ,че зимата по-големия е по добър.
П.С. Шефа ми кара с 45 ампера дизелов еспейс цяла зима никав проблем и още е с него.
П.С. Шефа ми кара с 45 ампера дизелов еспейс цяла зима никав проблем и още е с него.
Оги 23 ноември 2010 - 18:24
vladkata, на 23 Nov 2010, 17:40, каза:
...
.. и това, че не си чувал ти дава право да определяш компетентноста на хората, които са го посъветвали? Да те питам ти знаеш ли въобще, че на Астра Г помпата на хидравликата е електрическа? Дано не ти се налага никога да я сменяш, че като види цената на човек му става лошо!
Сега като се върна назад във времето се сещам, че моята помпа когато изпищя акумулатора ми беше на издихания .. в никакъв случай не твърдя, че има връзка, може да е било просто съвпадение.
Иначе по каталога на акумулаторите, които продаваме излиза 62 Ah! с тази подробност, че е един и същ за Astra F, G, H 1,6-2,0 (09.91-)
Конкретно на въпроса не мога да отговоря - и според ФИАТ 44Аh e достатъчен за дизелово Добло въпреки, че по всички възможни каталози излиза минимум 62Аh. съответно на 70000 км или година и 9 месеца след като е излязло от завода акумулатора умря!
Поздрави
realprofesora 23 ноември 2010 - 20:17
Petar Staykov, на 23 Nov 2010, 14:11, каза:
Няма смисъл от по голям акомулатор по големия акомулатор ще се зарежда по бавно от колата и така ще му скасиш живота. А относно помпата динамото си произвежда достатъчно ток за да я захранва. Пробвай на запален двигател да изваадиш едната клема и да видиш дали имаш серво. Щом си пали лесно колата сутрин не го пипай.
+1
Генератора си проивежда ток за консуматорите, той и това му е работата де.
Дори и да е слаб акумулатора(става въпрос изтощен) като запалиш , генератора подържа тока.Не си барай хубавия акумулатор.