Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

датчик на разпределителните валове

Agamemnon снимка Agamemnon 01 март 2009 - 02:13

И аз съм с подобен проблем, само че го прави най-често като загрее.Смених датчика с нов Siemens оригинален, смених и буксата, запоих кабелите, смених и кабела на датчика на коляновия вал, че беше много зле и той.Резултат - същата работа. Направо вдигам ръце вече. Като е студена работи като слънце. Грешките, който показва на кламера са 0335 и 0340. Това на контакт като е колата(четох, че можело и на запален мотор ама не стана при мен). Може ли да е от друго нещо и да ме бърка че е от някои датчик на валовете? Направо незнам какво да правя, моля помагайте. Поне ако поръчам repair kit-а на GM да съм сигурен че е от него(все пак нов датчик сложих). Може ли да разбера дали датчиците са изправни(стария който смених и новия който е на колата??
Мнението беше редактирано от Agamemnon: 01 март 2009 - 02:17
Отговори

Hevy снимка Hevy 01 март 2009 - 18:12

Датчика е индукционен, не знам как да разбереш освен да го сложиш и да пробваш - ако светне грешка значи не става, ако запали веднага без грешка значи става...

Колеги не копувайте "италианския" дето го продават в Авто плюс, 125лв. Пълно менте е. Някой път пали от първия път и не свети чека, но по често пали по бавно, светва повреда/0340/ и честито -авариен режим. По принцип този датчик компа го следи само 2 сек докато пали, по него изчислява горната точка на първия цилиндър. Номера с повторното палене решава проблема с досадната лампичка но имам чувството че ми гореше повече. Купувайте само оригинален! Сименсовите инжекций други не обичат. Аз например намерих втора у. за 50лв като нов, сложих го и забравих за проблема....
Отговори

Agamemnon снимка Agamemnon 01 март 2009 - 20:19

 Hevy, на 01 Mar 2009, 06:12 PM, каза:

Датчика е индукционен, не знам как да разбереш освен да го сложиш и да пробваш - ако светне грешка значи не става, ако запали веднага без грешка значи става...

Колеги не копувайте "италианския" дето го продават в Авто плюс, 125лв. Пълно менте е. Някой път пали от първия път и не свети чека, но по често пали по бавно, светва повреда/0340/ и честито -авариен режим. По принцип този датчик компа го следи само 2 сек докато пали, по него изчислява горната точка на първия цилиндър. Номера с повторното палене решава проблема с досадната лампичка но имам чувството че ми гореше повече. Купувайте само оригинален! Сименсовите инжекций други не обичат. Аз например намерих втора у. за 50лв като нов, сложих го и забравих за проблема....


Колега, днес измерих с мултицет и стария и новия датчик, според инструкциите в аутодата(там за омовете колко ома трябва да е и и двата са в нормата). Новия го купих от ebay, Siemens е и е едно към едно с този които си беше на колата.Фактически на стария малко са му занижени показателите, но пак си е в нормата(това според Autodata.). Изпълних и всички проверки, които пише в Autodata-та и за датчика на коляновия вал и за този на разпределителния. Само не съм проверил връзките от компа до буксата на датчика, незнам дали ще мога да се справя. Иначе при първоначално палене винаги е палела и с новия, и със стария датчик. Проблема се появява като позагрее малко. Закачихме я и с един приятел днес, имаше 2 грешки за двата датчика, но колата беше на контакт де. След като ги изтрихме, към 50км не даде нинакъв проблем. Сега остана да ги изтрием пак и да се моля да даде грешка докато я карам в движение за да видим кой датчик точно ще даде проблем, че немога да разбера дали е на коляновия или на разпределителния вал(новия), давали еднакви симптоми доколкото разбрах, а и нали като е на контакт винаги дава грешка за коляновия вал, защото не се върти. Малко се пооплетох и аз ама таз лампа ми взе акъла. Моля помагаите :)
Мнението беше редактирано от Agamemnon: 01 март 2009 - 20:21
Отговори

Agamemnon снимка Agamemnon 02 март 2009 - 02:18

Преди малко пак я закачихме. Изтрихме грешките и тръгнахме с закачен лаптоп. По време на движение извади следната грешка:
P0335 Incorrect RPM Signal
И отдолу:

The selected trouble code

The control unit did not recognize 58 teeth pulses between the synchronization marks on the crankshaft pulley
Time is implausible while a tooth gap is recognized.
With trouble code P0335 stored and engine speed greater than 8000 rpm, trouble code P0340 (camshaft sensor fault) is additionally stored.
(Short circuit to ground or circuit interruption)
(Short circuit of signal lead to oscillator lead)
(Intermittent problems in the signal leads)
Above conditions must be fulfilled for at least 3.5 s.
Replacement value:
Camshaft emergency operation
The crankshaft position, engine speed and spark timing are calculated from the camshaft signal. The engine speed is limited to 4512 rpm.
Effect:
If trouble code P0335 is stored in addition to trouble code P0340, injection and ignition are locked.
Note:
”Emergency mode” remains activated until the next ignition OFF.

Разколебан съм много, кой от двата датчика прави мизериите :(
Мнението беше редактирано от Agamemnon: 02 март 2009 - 02:19
Отговори

Hevy снимка Hevy 02 март 2009 - 19:08

Датчика на разпределителния работи само за запалването. После не играе, не може да ти светне по време движение. Честотата я следи от долния, на коляновия вал. Ако е наред самия датчик /все пак отначало не свети/ провери му връзката с компа. Свали буксата към компа и мери с мултицета. Мърдай жиците, мери, провери и самия пин на буксата в ред ли е. Дано да е там някаде проблема, от вибрации или нагряване да губи контакт. Иначе ще трябва да отваряш компа, ще излезе че като загрее се проявява лоша спойка.....
Отговори

VectraB снимка VectraB 02 март 2009 - 19:14

 Hevy, на 02 Mar 2009, 07:08 PM, каза:

Датчика на разпределителния работи само за запалването. После не играе, не може да ти светне по време движение...............

Това 100% не е Вярно ! И трети път да го напишеш, няма да стане истина. :icon_wink2:
Лично на мен този датчик ми е давал грешка по време на движение, при 2000-2500rpm.
Вече сме го нищили този въпрос, преди години, всичко е описано...

p.s. Само да уточна, че говоря за Simtec 56.5, за което ECU е темата
Мнението беше редактирано от VectraB: 02 март 2009 - 19:25
Отговори

ivonseski снимка ivonseski 10 март 2009 - 17:16

И аз имам проблем с тези дачици но при мен симптомите са савсем различни от вашите.Дачика на коляновия вал го смениха в оторезиран сервиз обаче небеше сименс.Сега съм в начално положение...Когато колата е изтинала пали перфектно но при подаване на гас светва жъптат лампата, забива муцуната и преминава в авариен режим ,и изгася ли я няма палене, докато неизтине.Незная кой от двата дачика е проблемен или имам някаде слаба връзка.Незная и каде се намира ЕКУ за да измеря за слаба връзка .При самодиагностика ми показва грешка Р0335.
Отговори

Agamemnon снимка Agamemnon 15 март 2009 - 19:17

Днес смених датчика на коляновия вал с оригинален и всичко си дойде на мястото. Поне засега не прави никакви проблеми. Благодаря на всички, които помогнаха.
Отговори

cocos_pz снимка cocos_pz 17 март 2009 - 18:42

здравейте на всички!аз имам вектра б 2.0 дти 2001 год и при мен е следния проблем...както си карам (това ми се е случвало 2 пъти за 1 месец) ми светна жълтата лампа на таблото,оборотомера спира да работи и от там ми спира и турбото...колата си върви но без турбо и мощносто и падна значително,след това почвам да я форсирам и хоп оборотомера се включи и от там и турбото и все едно и е нямало нищо...та четох тук из форумите,че обототомера взима импулсите от датчика на маховика на коляновия вал,и ще ви помоля ако някои знае каде точно се намира този датчик,че аз се дупих гледах пулих и неможах да видя този датчик,да ми помогнете...ще сам мн благодарен...благодаря предварително!!! извиняваите че не съм писал на кирилица...!
Отговори

parshev снимка parshev 26 май 2009 - 20:50

Аз смених и двата - проблема без промяна.Колата още е там :newsm05_41:
Отговори

dionisi снимка dionisi 04 юни 2009 - 09:16

Здравейте,
Значи и аз имам този проблем с датчика, но при мен 99.9% проблема ми идва от лоша връзка, защото докато си карам или при палене крушката светва, гася колата размърдвам кабела с буксата който е, качвам се паля и вече крушката не свети, т.е датчика работи. Та ето какъв ми е въпроса:
Някой дали знае кабела от датчика на кои крачета на компютъра отива, понеже нищо не намерих по схемата. Искам да сменя целия кабел от датчика до компютъра.
Също така някой дали е виждал някъде да се продава само кабела с буксата към датчика или само буксата?
Иначе в ebay, докато търсих букса за този датчик попаднах на датчик за разпределителния вал на цена от 20$ с доставката до БГ.


Edit: Намерих си схемата кабелите от датчика на разпределителния вал отиват на крачета 13,32,31 от ЕКУ-то. Това е за двигатели X18XE и X20XEV. Ето я и схемата

Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от dionisi: 09 юни 2009 - 12:46
Отговори

Zygot снимка Zygot 07 август 2009 - 15:47

Темата е много полезна за съжаление заради липса на снимки и картинки не мога ясно да се ориентирам.

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

Как премахвате проблема в буксатата (буксата към самия датчик, нали в центъра на снимката) ,ако се махне самата букса възможно ли е да се запоят директно кабелите за самият датчик?

Моля за по детайлно описание на решението на проблема от препатилите го.
При мен след изтриване на грешката ( имам опел скенер) се появява отново, след почистването на датчика от мръсотията (буксатата видимо беше добре) значително се подобри работата на двигателя, но продължава да излиза грешка P0340.


10х
Отговори

dionisi снимка dionisi 07 август 2009 - 16:00

Колега,
Проблема в моята букса още не съм го разрешил кардинално, тъй като не остава време а и ме.... помръзва. Изчистих самата букса от окиса който се беше получил и вече по-рядко ми се появява проблема. Като ми светне лампичката спирам размърдвам кабела и после всичко си идва на мястото.
Но на една друга кола имаше същия проблем и след като колата загрееше /60градуса++/ и веднага светваше лампата и чукваше грешката за датчика на разпределителния вал и се оправи с нов :)

Поздрави.

п.с. иначе да това на средната снимка с червената точка ти е буксата на датчика на разпределителния вал
Мнението беше редактирано от dionisi: 07 август 2009 - 16:02
Отговори

Hevy снимка Hevy 07 август 2009 - 18:31

Ето ви тука една тема да си взимате данни и да си експериментирате....

http://vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?...c45&start=0
Отговори

Shmortz снимка Shmortz 08 август 2009 - 14:47

често датчиците прекъсват вътре, вземи мултицет мери и мърдай със сондите изводите едновременно, ако прекъсва сменяй го
Отговори

dionisi снимка dionisi 08 август 2009 - 16:27

@Shmortz

Мерси за инфото за това не се бях сетил. Преди да почвам да преправям буксата ще проверя да не са се прецакали самите крачета вътре в датчика
Но... засега си бръмчи и така колата... :surrender:
Отговори

NighDriver снимка NighDriver 01 септември 2009 - 20:42

Здравейте,от дълго време не бях писал тук,но и при мен се появи този проблем с датчика на разп. валове.
След диагностика излезе грешката - Camshaft Sensor ала - бала -0340.
Така,разбрах че това е въпросния датчик,затова имам въпрос към тези от вас,които са го сменяли сами!
След малък преглед се оказа,че трябва да сваля кожуха,който скрива ангренажния ремък,за да развия болта,който държи датчика.
Трябва ли да подлагам крик отдолу на двигателя,тъй като видях че трябва да се развие първо онова рамо,за да сваля кожуха,а за него се държи двигателя,нали?
Ще ме извините за това,но не съм оглеждал обстойно,на колко места се държи двигателя,затова се надявам за помощ.
Също ме интересува,този болт,който държи датчика,торсионен ли е?

Благодаря на всички,които ми помогнат. :icon_wink2:
Отговори

Hevy снимка Hevy 01 септември 2009 - 21:01

От профила ти не става ясно какъв ти е двигателя - х18хе1 или х18хе...пиша за първия -Махаш куфара на филтъра, сваляш горния капак на ремъка,3 болчета торкс, еврейска звезда , не знам тях ли имаш пред вид под торсионни. Като махнеш капака го виждаш датчика пред тебе. Той е на две болчета, пак торкс, като ги отвиваш много внимавай да не ги изпуснеш вътре при ремъка.Това е всичко...
Отговори

NighDriver снимка NighDriver 01 септември 2009 - 21:17

 Hevy, на 01 Sep 2009, 10:01 PM, каза:

От профила ти не става ясно какъв ти е двигателя - х18хе1 или х18хе...пиша за първия -Махаш куфара на филтъра, сваляш горния капак на ремъка,3 болчета торкс, еврейска звезда , не знам тях ли имаш пред вид под торсионни. Като махнеш капака го виждаш датчика пред тебе. Той е на две болчета, пак торкс, като ги отвиваш много внимавай да не ги изпуснеш вътре при ремъка.Това е всичко...

. . . да,торксионен исках да кажа,изтървал съм -К . :icon_wink2:
Аз отдавна съм пуснал тема за моята кола в раздела - Колите на потребителите на форума,но виждам че си новичък,затова не си я засякъл! :icon_wink2:
Все пак - Опел Вектра(1997г.), X18XE, кара се на бензин-само.Това достатъчно ли е?
До скоро светваше от време на време,но от няколко седмици свети постоянно и колата няма мощност,иначе не гасне,но няма вътък.
Благодаря ти за помощта,само че в интерес на истината не знам моя датчик с 1 или с 2 болта е?
Може ли предварително да разбера,тъй като през почивните дни ще го сменям, но в магазина от където ще го купя,ме питаха с колко болчета бил?
Ако може да ми помогнете,че до събота няма как да сваля кожуха,за да видя с колко болта е!
Мнението беше редактирано от NighDriver: 01 септември 2009 - 21:36
Отговори

tonkostz снимка tonkostz 01 септември 2009 - 21:19

И аз имам прословутия проблем с този датчик и грешка 0340 с уточнението,че чека светва само когато карам на климатик.Явно му става много горещо на този датчик и се шашка.Ако не съм включвал климата никога не ми светва чека.Съпротивлението му е в нормите според Аутодата.Махнал съм буксата и съм запоил директно кабелите за датчика и същата работа - включен климатик за известно време,гася колата,паля - чека светва.Като изстине няколко часа и няма проблеми.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg