Вихрови клапи 2.0/2.2 DTI
doctordre 17 юли 2011 - 18:40
Напоследък забелязах че на празен ход мотора работи по-шумно от преди. Като поръчках тук-там се оказа, че като дам малко газ на място (тоест ЕГР-а отвори) шума утихва и мотора си звучи като преди. Като поседи 1 минута на празен ход и ЕГР-а затвори, пак почва да бучи (не знам каква връзка има ЕГР-а с шума на мотора ). Интересното е, че докато бучи мотора (ЕГР-а е затворен) и махна вакуума на вихровите клапи, звука се оправя. Може ли да се кара с откачен такъв вакуум? Изобщо някой ако внесе яснота по въпроса ще съм благодарен, нещо не ми стига акъла пък бученето ме вбесява .
hudson 17 юли 2011 - 20:15
Идеята на вихровите клапи е по-добро смесообразуване при ниски обороти. Няма никакакав проблем да ги елиминираш - разлика във върването няма да усетиш.
doctordre 17 юли 2011 - 21:42
Аз не целя разлика във вървенето, но ако откача маркуча ще има ли промени в отрицателна насока? И все пак се чудя защо се получава този шум
Jiga 18 юли 2011 - 21:52
Не знаех, че този мотор има такива клапи . както каза колегата, целта им е да правят потока на вхпдящия въздух на празен ход и при слабо натоварване турболентен, като (уж) се получава по-добро изгаряне. може би проблема при теб е, че някоя от клапите не отваря напълно и се получава разлика във входния въздух към някой цилиндър.
ето тук съм писал по въпроса и съм показал за какво иде реч при Y25DT - http://www.opelclub....showtopic=86060
при елиминирането им има ефект - ако не се затварят/отварят напълно поради повреда ще имаш подобрение ако ги махнеш. също така при подаване на газ от празен ход и при ниско натоварване не чакаш компютъра да реши да ги отвори (и да имаш по-голям дебит към цилиндрите) и има осезаемо по-добър респонс. разлика в разхода след махането им няма никаква. аз го направих с превантивна цел щото се чупят (поне при моя мотор). хвърли едно око на темата, описал съм всичко подробно
ако само махаш вакуума за управление трябва задължително да го запушиш, освен това не съм сигурен в какво положение ще останат. още повече ако някоя се е покривила и е тръгнала да дава фира...
успех ;)
ето тук съм писал по въпроса и съм показал за какво иде реч при Y25DT - http://www.opelclub....showtopic=86060
при елиминирането им има ефект - ако не се затварят/отварят напълно поради повреда ще имаш подобрение ако ги махнеш. също така при подаване на газ от празен ход и при ниско натоварване не чакаш компютъра да реши да ги отвори (и да имаш по-голям дебит към цилиндрите) и има осезаемо по-добър респонс. разлика в разхода след махането им няма никаква. аз го направих с превантивна цел щото се чупят (поне при моя мотор). хвърли едно око на темата, описал съм всичко подробно
ако само махаш вакуума за управление трябва задължително да го запушиш, освен това не съм сигурен в какво положение ще останат. още повече ако някоя се е покривила и е тръгнала да дава фира...
успех ;)
doctordre 19 юли 2011 - 08:57
Да, чувал съм за проблема при БМВ и съм виждал темата ти- поздравления, супер е! Иначе мисля, че клапите са здрави, преди 2-3 месеца отварях колектора за чистене и всичко си беше наред. Изглеждат солидни, не вярвам да се е счупило нещо. При 2.0/2.2 са малко по-различни - доколкото виждам при теб има клапи на 6те отвора в колектора. При мен на всеки отвор за съответния цилиндър има по две 'дупки', в едната няма нищо, в другата има клапа, не знам как да го обясня Ще пробвам да покарам с откачен и затапен вакуум да видя има ли разлика
EDIT:
Мнението беше редактирано от doctordre: 19 юли 2011 - 13:53
EDIT:
Мнението беше редактирано от doctordre: 19 юли 2011 - 13:53
Jiga 21 юли 2011 - 08:33
И при мен е така, всеки цилиндър се храни от 2 тръби в колектора и само едната има клапа.
От къде извади този скрийншот?
Мнението беше редактирано от Jiga: 21 юли 2011 - 08:35
От къде извади този скрийншот?
Мнението беше редактирано от Jiga: 21 юли 2011 - 08:35
doctordre 21 юли 2011 - 08:57
Сервизната програма за СААБ- SAAB workshop information system. Но върши работа и за Опел, поне в частта за 2.2 dti
hudson 21 юли 2011 - 19:43
doctordre, на 17 юли 2011 - 21:42, каза:
Аз не целя разлика във вървенето, но ако откача маркуча ще има ли промени в отрицателна насока? И все пак се чудя защо се получава този шум
Няма да има негативни последици. Пружина държи клапите в отворено положение, а вакума ги затваря. Не ми се вярва да се е счупила пружината и да са постоянно затворени, защото щеше да имаш проблеми със пълненето на цилиндъра при пълно натоварване.
variable intake system 16 август 2011 - 17:36
Няма логика да е от вакуума на вихр клапи, защото на празен ход и при затворен ЕГР (както ти самият казваш) клапите са отворени т.е. вакуум не ходи към тях. Така че ефект за клапите при сложен и махнат вакуум няма, защото си стоят постоянно отворени (на празен ход и затворен ЕГР).
Мнението беше редактирано от variable intake system: 16 август 2011 - 17:40
Мнението беше редактирано от variable intake system: 16 август 2011 - 17:40